Gå til innhold

lade problemer på nytt Nikon D70


Anbefalte innlegg

hei

 

kjøpte med et Nikon D70 på japanphoto idag

 

og har i ettermiddag hatt batteriet på lading, helt til lampa sluttet å blinke

 

 

setter i batteriet og slår på kameraet, men absolutt ingenting skjer

 

trykker på meny knappen, men da kommer det bare et kort "blaff" av menyen på skjermen

 

 

har jeg ikke ladet batteriet lenge nok( stått å ladet i over 4 timer)

 

eller kan feilen være noe annet

 

kom gjerne med innspill

 

Tom

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

heisan

 

det skjer absolutt ingenting i displayet(oppe på kameraet) eller.

 

minnekort lampa lyser grønt

 

og når jeg trykker på meny, kommer det et lite "blaff" i skjermen bak

 

men det skjer ingenting annet

 

ikke noe som starter opp eller noe sånt

Lenke til kommentar

Har du prøvd å ta bilder da?

 

Du skal se hvor mange gjenværende bilder du har (eller -E- uten CF-kort) på displayet så lenge batteriet er i. At den grønne indikatorlampen lyser indikerer vel at det ikke er noe feil med batteriet.

 

Det er ikke noe som skal "starte opp", som er den store fordelen med slike kameraer. Slå på og alt er klart til bruk. Men, at du ikke får opp menyen virker litt rart. Virker litt som om det er noe galt med dette kameraet, desverre. :(

Lenke til kommentar

hei

 

det er helt blankt på displayet, og det skjer ingenting, når jeg skal prøve å ta bilde eller

 

 

kommer ikke frem noe som helst, unntatt det lille blaffet he he

 

 

Tom

 

får håpe at japanphoto har fler igjen av dette kameraet i morra

Lenke til kommentar

Bummer!

 

Vel, det er vel det jeg kaller uflaks. Du kunne såklart ha sjekket at det er korrekt spenning på batteriet, men jeg tviler sterkt på at det er feilkilden uansett. Du får nok ta en tur innom Japanphoto og kreve kompensajon for en dags manglende bruk av kameraet.

 

Ellers lykke til når du får et nytt et. Det er et kjempekamera!

Lenke til kommentar

takk skal du

 

 

skal vel ikke være noe problem å få byttet dette kameraet, håper jeg c,")

 

 

er ganske irriterende, når man endelig har fått ladet opp batteriet og absolutt ingenting skjer

 

 

håper de har fler på lager da

 

takk for hjelpen

 

Tom :D

Lenke til kommentar
Du har allerede fått en velkjent fabrikasjonsfeil. Krev nytt kamera. Lysmåleren "Metering FPC" må byttes.

ok

 

så det er et kjent problem, som kanskje fler har hatt med dette kameraet da

 

har jo ikke fått prøvd det engang, så det skal vel ikke være problem med å få byttet det da

 

Tom

Lenke til kommentar
Du har allerede fått en velkjent fabrikasjonsfeil. Krev nytt kamera. Lysmåleren "Metering FPC" må byttes.

ok

 

så det er et kjent problem, som kanskje fler har hatt med dette kameraet da

 

har jo ikke fått prøvd det engang, så det skal vel ikke være problem med å få byttet det da

 

Tom

Kjent problem? Vel, vi har solgt flere hundre (4-500?) der jeg jobber av D70, og ikke ETT eneste kamera har hatt samme problem. Selvfølgelig har noen veldig få hatt en eller annen feil etter kort tids bruk, men ikke likt dette.

 

Ta med kameraet til Japan Photo i morgen så får du det sikkert byttet. Ikke vent flere måneder som enkelte kunder gjør, og forvent å få det byttet på stedet da.

Lenke til kommentar
Du har allerede fått en velkjent fabrikasjonsfeil. Krev nytt kamera. Lysmåleren "Metering FPC" må byttes.

ok

 

så det er et kjent problem, som kanskje fler har hatt med dette kameraet da

 

har jo ikke fått prøvd det engang, så det skal vel ikke være problem med å få byttet det da

 

Tom

Kjent problem? Vel, vi har solgt flere hundre (4-500?) der jeg jobber av D70, og ikke ETT eneste kamera har hatt samme problem. Selvfølgelig har noen veldig få hatt en eller annen feil etter kort tids bruk, men ikke likt dette.

 

Ta med kameraet til Japan Photo i morgen så får du det sikkert byttet. Ikke vent flere måneder som enkelte kunder gjør, og forvent å få det byttet på stedet da.

Dette er ikke noe ukjent problem med D70:

 

http://www.foto.no/cgi-bin/diskusjon/lesTr...id=165724&kat=0

 

Interfoto fikser det på garantien så det er ikke noe å være bekymret for med mindre det skjer akkurat før det store øyeblikket...

 

Mottoet er derfor å alltid ha backup.

Lenke til kommentar
Dette er ikke noe ukjent problem med D70:

 

http://www.foto.no/cgi-bin/diskusjon/lesTr...id=165724&kat=0

Godt mulig at dette er den vanligste feilen med D70, men det betyr ikke at det er et stort problem. I samme diskusjonstråd står også følgende:

 

Selv om dette ser ut som "et stort problem" på nettet gjelder det faktisk bare, relativt sett, et fåtall kameraer.

og at det kun oppstår på kamera produsert før en viss dato i 2004. De som selges nå har ikke dette problemet, med mindre forhandleren har et meget gammelt restlager (eller kjøpt et lugubert parti fra utlandet). Og til tross for at vi der jeg jobber har solgt mange mange hundre D70'er, så kan jeg ikke huske at noen har kommet inn med et lignende problem. Det er faktisk så få som kommer inn med problemer med D70 at alle i butikken får det med seg om en gjør det (liten butikk)

 

Så tror ikke det er noen grunn til å rope ULV ULV riktig ennå :)

Lenke til kommentar

Ifølge siste brosjyre fra Japan-Photo er D70 norsk utgave.

D70s og D50 er EU-modeller.

Du kan ikke stole på hva de sier i brosjyra og hva du faktisk får utlevert...

Kjøpte back up kit i Sandvika, huset kom fra svensk importør, objektivet fra Nederland, manualene på svensk eller engelsk

 

Poenget er at man må være sikret umiddelbar service/garanti når denne typen feil oppstår (selv om feilene er sjeldne så er det ergelig at objektivsamlingen må ligge ubrukt i mange uker hvis ikke leverandørens service apparat er tilstede!)

Lenke til kommentar

hei

 

jeg reiste ned til japanphoto i formiddag, og fortalte om problemt.

 

de hadde ikke hørt dette problemet før, og jeg fikk et ny kit, uten noe som helst diskusjon.

 

så nå står batteriet til ladning, og jeg gleder meg til å få testet dette kameraet.

 

takk for alle innspill, og ønsker dere en fortsatt fin sommerdag

 

mvh

 

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...