Gå til innhold

Prog. for utleie av pc?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg driver en nettkafe og lurer på om dere vet om noe program som kan styre dataene? Det vil si at når tiden er ute så kobler prog. ut pcen. Altså et prog. som styrer utleie av pc uten at en person må si "at din tid er ute"

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg var på en 9 måneders seiltur for kort tid siden, og kom da borti mye forskjellig programvare for dette. Husker ikke navn på noen av de, men et Google søk gav meg blant annet denne.

Ting jeg ofte irriterte meg over var tåpelige begrensninger, som for eksempel at jeg ikke fikk åpnet flere enn ett IE-vindu om gangen (Firefox bør helst brukes, selv om Opera også er bra. Mest fordi folk flest er vant til IE og overgangen til Firefox ikke byr på problemer for noen). Det som gjorde det 100% teit var at jeg kunne snikåpne et nytt vindu ved å holde inne shift og trykke på en lenke. Slik var det alltid der det var en slik blokkering. Hold deg også unna programvare som har sitt eget, noget merkelige, grensesnitt. Spesielt min mor som ikke er datakyndig hadde problemer med disse. De aller fleste er vant til windows og takler det, men når du forandrer på det igjen ender du opp med å måtte bruke tid på å forklare kunden hvordan det skal brukes.

Mulighet for å kunne utvide den forhåndsbetalte perioden uten å tape alt arbeidet er også supert. Ingenting er mer irriterende enn å ikke få gjort seg ferdig fordi en feilberegnet tiden med 2 minutter. Mulighet for å kunne koble til en memorystick er også et must da mange som går på nettkafé gjerne har skrevet ferdig en e-post eller to før de drar dit. Tilgang til basic programmer som notepad bør du også tillate.

Lykke til, håper dette var til hjelp :)

Endret av PT

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...