Gå til innhold

New Project i Premier Pro 1.5


Anbefalte innlegg

Når man skal lage nytt prosjekt i Premier så må man velge Pal eller NTSC. Vi i Norge har vel PAL så vidt jeg husker, men det er mer å velge i. Hva skal jeg trykke?

 

DV- PAL

- Standard 32kHz

- Standard 48kHz

- Widescreen 32kHz

- Widescreen 48kHz

 

Panasonic 24P

- Standard 32kHz

- Standard 48kHz

- Widescreen 32kHz

- Widescreen 48kHz

 

Kameraet jeg har er Panasonic NV GS400

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Panasonic 24p treng du ikkjen bry deg om, ettersom det er berekna for video tatt med AG-DVX100, som filmer i 24p.

 

Filmer du i 4:3 format (vanleg), bruker du standard, filmer du i 16:9 format (widescreen), bruker du dette.

 

Er eigentleg ikkje heilt sikker når det gjeld 32/48kHz, anna enn at det har med lydinnstillingar å gjere.

Trur det er slik at om du filmer med 12-bits lyd, so skal du bruke 32kHz, men om du filmer med 16-bits lyd skal du bruke 48kHz. For å finne ut kva du filmer med, sjå anten i bruksanvisinga til kameraetm eller i menyen på kamera. Det kan vere at du kan velge å bruke 12 eller 16bits lyd.

 

Uten å vere sikker, so trur eg at forskjellen mellom desse to ligg i at 12bits lyd har 4 kanalar med lyd. 2 kanalar med den lyden kameraet tek opp, og 2 til dubbing. 16bits lyd derimot har berre to kanalar, ingen for dubbing.

Lenke til kommentar

Ops. Nå har jeg sitti i nesten to dager å spilt i flere timer med video på 32 kHz. Kunne ikk vente lenger. Men kan jeg løse det ved å starte et nytt prosjekt der jeg faktisk velger 42kHz og bare importerer de klippene jeg allerede har spilt inn? Vil dette løse problemet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...