Gå til innhold

FLASH: et spørsmål og et lite jobbtilbud


Anbefalte innlegg

Jeg holder på å putte sammen en ganske A4 webside med et rektangulært jpg bilde på toppen. For å gjøre siden litt mer interessant vurderer jeg å gjøre om dette bildet til en flash animasjon - samme bildet, bare med noen små enkle bevegelige elementer på toppen. Det er ikke snakk om noen funksjonalitet eller lyd, kun eye candy.

 

Spørsmål: Hvor mye større plass tar en slik flash animasjon (hvor animasjonen kun dreier seg om små bevegelige "prikke-aktige" elementer) enn det originale jpeg bildet? Hvis det går an å gjette sånn cirka? Jpeg fila er rundt 30 kb og 680 x 130 px.

 

Og så "jobbtilbudet": er det noen her som er gode på flash og som kan gjøre om dette bildet til en slik flash animasjon for en billig penge? Dvs billig er å foretrekke (naturligvis), men jeg kan betale for litt kvalitet framfor billig/dårlig. Uten at jeg egentlig aner hvor prisene ligger på sånt..

 

De som kan være interessert kan jo sende en PM, helst med link til en eller flere tidligere flash-produksjoner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For å gjøre siden litt mer interessant vurderer jeg å gjøre om dette bildet til en flash animasjon - samme bildet, bare med noen små enkle bevegelige elementer på toppen.
Noe som kan ha motsatt effekt. Jeg ville lukket siden snarest mulig. Uansett har jeg installert flashblock, noe som hindrer meg i å se headeren din. Når header skal være en sides identitet, og noe som folk skal kjenne igjen når de entrer siden, er det ganske dumt å basere den på noe veldig mange blokker på grunn av at det som oftest blir brukt til reklame.

 

Men lykke til videre.

Lenke til kommentar
Noe som kan ha motsatt effekt. Jeg ville lukket siden snarest mulig. Uansett har jeg installert flashblock, noe som hindrer meg i å se headeren din. Når header skal være en sides identitet, og noe som folk skal kjenne igjen når de entrer siden, er det ganske dumt å basere den på noe veldig mange blokker på grunn av at det som oftest blir brukt til reklame.

Takk for tipset. Var ikke klar over at det er "vanlig" å blokke flash faktisk... absolutt noe å tenke på.

Lenke til kommentar

:hmm: langt i fra vanlig å blokke flash mener nå jeg, og at det bare er en bitteliten prosent som gjør dette...

Men om du skal lage en side for folk flest, er ikke flash å foretrekke uansett. Det er ikke alle som har flash innstallert engang ;)

Lenke til kommentar

Ja..den svære bannern til komplett.no på hovedsiden til hw.no er jo virkelig "forstyrrende" :dontgetit:

 

Vet mange som liker flash-elementer på sider de besøker, så lenge de ikke er overveldene. De med lyd som er å oppdrive på diverse nettaviser er rett og slett irriterende.

 

Et slideshow i flash som viser illustrasjonsbilder om firmaet/personen/etc synes i allefall jeg er stilig! :thumbup:

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...