Gå til innhold

3 kjappe spørsmål angående Sony DCR-HC90E


Anbefalte innlegg

1. I spesifikasjonene står det NEI på optisk billedstabilisator??

Har den elektronisk stabilisator eller ingen?

 

2. Angående tilkoblinger står det følgende:

Tilkoblinger

DV-inn: Nei

USB 2.0: Nei

Analog inn: Ja

S-Video ut: Nei

Blitssko: Ja

Mikrofoninngang: Ja

 

Hva menes med analog inn? Betyr det at vi kan koble opp en videospiller/gammelt kamera og overøre til DV tape??

 

3. DV inn = NEI, er dette noe jeg bør vektelegge ved kjøp, noe man trenger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Er vel relativt vanleg å ha elektronisk bildestabilisator, so eg ville kanskje trudd at det har det, men eg veit ikkje. Kanskje det står på http://www.sonystyle.com.

 

2. Ja.

 

3. Vil du ha noko av det du har redigert tilbake på DV-tape, so treng du dette. Skal du berre brenne filmar til DVD/SVCD/VCD, eller legge dei ut på nettet, treng du ikkje dette. (Det er altso mogelegheita for å spele film tilbake på tape, frå PC/Mac)

Lenke til kommentar

Hva jeg kan se, og var 99% siker på fra før, så har HC-90 DV inn. Sjekk sonys egne sider for spesifikasjoiner. Det er OFTE feil i butikkenes spesifikasjoner.

 

DV inn MÅ du ha om du vil redigere på PC. Dette for å kunne føre den ferdige filmen tilbake til en kassett i kameraet. På den måten har du en fullkvalitets backup av den ferdige filmen din.

 

Om du brenner/lager en DVD av filmen din blir kvaliteten litt dårligere. MiniDV er bedre kvalitet enn DVD, så derfor er det lurt å føre den over på en miniDV kassett også.

Lenke til kommentar

Jeg har handboken foran meg, men ikke kamera.

Det skal være DV inn og ut, og Analog inn og ut. S-Video også, begge veier, med ekstra spesial-kabel (følger ikke med). Og mulighet til å legge på lyd etterpå.

Blitssko er det, men ikke den vanlige. (Active Interface Shoe) Den tar ikke vanlige 'sko', er mindre. Her monteres ekstern mikrofon (Sony). Det er ikke kontakt for 3.5 mm mic-plugg. USB-kabel følger med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...