Share the pain Skrevet 12. juli 2005 Skrevet 12. juli 2005 Når jeg spiller, restarter datamaskinen seg selv, og når jeg logger på brukerkontoen min står det at systemet er gjenopprettet etter en alvorlig feil. Feilsignatur: BCCode : 1000008e BCP1 : C0000005 BCP2 : BFAB7974 BCP3 : B8EDFB04 BCP4 : 00000000 OSVer : 5_1_2600 SP : 2_0 Product : 256_1 Mer informasjon om feilen: C:\DOCUME~1\YVIND~1\LOKALE~1\Temp\WERc049.dir00\Mini071205-05.dmp C:\DOCUME~1\YVIND~1\LOKALE~1\Temp\WERc049.dir00\sysdata.xml Hjelp!
efikkan Skrevet 12. juli 2005 Skrevet 12. juli 2005 Dette kan være mye skummelt. Jeg foreslår at du legger inn windows på nytt og legger inn brannmur, antivirus og antispyware med en eneste gang. (det er den enkleste metoden.)
Share the pain Skrevet 12. juli 2005 Forfatter Skrevet 12. juli 2005 (endret) Dette kan være mye skummelt. Jeg foreslår at du legger inn windows på nytt og legger inn brannmur, antivirus og antispyware med en eneste gang. (det er den enkleste metoden.) Øh, Formatere gjorde jeg for rundt en måned siden, jeg lastet tvert ned sp2, antispyware og alskens sikkerhetsprogrammer. Edit: RAID-kontrolleren mangler driver, bør jeg installere den, selv om jeg ikke kjører noen form for raid? Skjermkortdriveren er ikke digitalt signert, selv om den er lastet ned fra sidene til nvidia. Endret 12. juli 2005 av Share the pain
efikkan Skrevet 12. juli 2005 Skrevet 12. juli 2005 Jeg anbefaler at du ikke bruker SP2 siden den kan skape problemer.
Share the pain Skrevet 12. juli 2005 Forfatter Skrevet 12. juli 2005 Jeg anbefaler at du ikke bruker SP2 siden den kan skape problemer. Ok, men jeg har ikke hat dette problemet lenge.
N* Skrevet 13. juli 2005 Skrevet 13. juli 2005 Jeg hadde det samme problemet for bare noen dager siden faktisk. til slutt skrudde den seg av og ville ikke skru seg på igjen. den frøs under "loading screen", noen ganger kom den så langt som til loggin. jeg skrudde maskinen fra hverandre og satt den sammen igjen. nå går den som en klokke selv om det er veldig varmt på rommet.
JohndoeMAKT Skrevet 13. juli 2005 Skrevet 13. juli 2005 Jeg anbefaler at du ikke bruker SP2 siden den kan skape problemer. Vel jeg anbefaler at du bruker SP2 og helst gjennom en slipstreamed install, så da er det vel 1-1. Trykk [WIN]+[Pause], avansert, Oppstart og gjenoppretting, og skru av "start på nytt automatisk". Da vil du få se feilmeldingen og siden det sannsynligvis er en systemdriver får du trolig se hvilken. Jeg anbefaler også flintstek fra i forgårs til sen frokost, varmet på eletrisk grill.
wil Skrevet 13. juli 2005 Skrevet 13. juli 2005 jeg anbefaler deg at du installerer SP2 også. det er jo en sikkerhet å ha Sp2 for XP inne da. det som kan gjøre at maskina di restarter under spill KAN ha noe med Sp2 å gjøre, men jeg tviler sterkt. hvilke spill er det snakk om? jeg tror heller at det er drivere som gjør at maskina di restarter under spill. kan være at det er en skjermdriver som fusker litt. restarter maskina bare under spill eller når du gjør andre ting også? det med å fraråde folk å installere Service Pack i Windows er jo som å fraråde folk å holde seg inne når det er orkan ute. det er jo farlig det å. nå er det en god del månder siden jeg spilte og brukte Windows XP+Sp2 sikkelig, men det er mulig at det har kommet en spill patch som retter opp det som gjør at noen maskiner krasjer under spill.
Share the pain Skrevet 13. juli 2005 Forfatter Skrevet 13. juli 2005 jeg anbefaler deg at du installerer SP2 også. det er jo en sikkerhet å ha Sp2 for XP inne da. det som kan gjøre at maskina di restarter under spill KAN ha noe med Sp2 å gjøre, men jeg tviler sterkt. hvilke spill er det snakk om?jeg tror heller at det er drivere som gjør at maskina di restarter under spill. kan være at det er en skjermdriver som fusker litt. restarter maskina bare under spill eller når du gjør andre ting også? det med å fraråde folk å installere Service Pack i Windows er jo som å fraråde folk å holde seg inne når det er orkan ute. det er jo farlig det å. nå er det en god del månder siden jeg spilte og brukte Windows XP+Sp2 sikkelig, men det er mulig at det har kommet en spill patch som retter opp det som gjør at noen maskiner krasjer under spill. Jeg har sp2 installert, jeg spiller battlefield 1942 og battlefield 2, skjermdriveren er den siste fra nvidia, skjermkortet er et gainward geforce fx5200 med passiv kjøling, men kortet ligger aldri på over 60c* Det skjer kun når jeg spiller spill.
JohndoeMAKT Skrevet 13. juli 2005 Skrevet 13. juli 2005 Har du gjort slik jeg skrev et par poster opp og sett om du får en feilmelding (bluescree) i fjeset du kan skrive her?
Share the pain Skrevet 14. juli 2005 Forfatter Skrevet 14. juli 2005 Har du gjort slik jeg skrev et par poster opp og sett om du får en feilmelding (bluescree) i fjeset du kan skrive her? jeg gjorde det du skrev, og jeg ha ikke hatt noen problemer ennå. takk.
Share the pain Skrevet 15. juli 2005 Forfatter Skrevet 15. juli 2005 Nå har jeg fått to bluescreens, på den ene stod det at det var en feil med filen nv4_disp.dll, på dan andre var det en minneadresse. Den første fikk jeg da jeg spilte grand theft auto vice city, riktignok en russisk pirakopi, så jeg avinstallerer den tvert.
JohndoeMAKT Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 nv4_disp.dll er en skjermkortdriver (nVidia) og det er standard blåskjermen du får når "skjermkortet" krasjer. Som jeg også har skrevet i en annen post så hadde lillebroren min nylig det samme problemet og jeg fant ut at grunnen var skjermkortvifte som ikke gikk rundt. At feilen bare skjer i spill tyder også på overoppheting, men det kan også være gamle drivere, så du kan også prøve å fjerne driverene helt med drivercleaner (google it) og legge inn relativt nye.
Share the pain Skrevet 15. juli 2005 Forfatter Skrevet 15. juli 2005 nv4_disp.dll er en skjermkortdriver (nVidia) og det er standard blåskjermen du får når "skjermkortet" krasjer. Som jeg også har skrevet i en annen post så hadde lillebroren min nylig det samme problemet og jeg fant ut at grunnen var skjermkortvifte som ikke gikk rundt. At feilen bare skjer i spill tyder også på overoppheting, men det kan også være gamle drivere, så du kan også prøve å fjerne driverene helt med drivercleaner (google it) og legge inn relativt nye. Ok, skjermkortet har passiv kjøling, så det blir varmt, ja. Jeg får ta og fikse en eller annen modifisert kjøleløsning.
Share the pain Skrevet 16. juli 2005 Forfatter Skrevet 16. juli 2005 Jeg har nå avinstallert driveren, lagt inn en eldre, og før det hadde jeg et problem med videoavspilling, bildet var ''solarisert''/lysere osv, og umulig å tyde. men nå har jeg som sagt installert en eldre driver, og det har blitt reparert. Mer info kommer når jeg har spilt litt.
jeyjey88 Skrevet 16. juli 2005 Skrevet 16. juli 2005 Hei, har hatt det samme problemet jeg, men står ikke noe på min blåskjerm da!! Når jeg går inn i minidump skjønner jeg ikke særlig mye, har hatt ett par problemer med nettverksdriver da, (trådløst) da har blåskjerm kommet va den grunn!! Skiftet til ett eksternt nettverkskort nå og har ikke hatt noe problem enda! Men det hender jeg får blåskjerm med null skrift på hm... da skjønner jeg ingenting.. Noen som kan hjelpe?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå