Gå til innhold

win 98 se norsk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oisann, evig lenge siden jeg holdt på med win98, men hvis jeg husker riktig så er det bare å kopiere alle *.cab filene fra cd'en over til harddisken.

(Dersom win98 allerede er installert fra før. Da skal windowsen teoretisk finne filene automatisk selv istedet for at den ber deg putte in win98 cd'en hver gang du gjør endringer i windowsen)

 

Og hvis jeg husker enda bedre, så trur jeg stedet de skal legges er:

C:\windows\options\cabs\

 

 

(Noen får korrigere meg, om jeg husket feil).

Endret av hakrist
Lenke til kommentar

Ah...stemmer det. Hm... *tenke hardt!*. Mener du måtte endre dette i registret.

 

Prøv å starte regedit, og let deg frem til noe sånt som:

HKEY_LOCAL_MACHINE -> Software -> Microsoft -> Windows -> CurrentVersion

 

(mulig det er litt annerledes, for jeg sitter her og sammenlikner med en win95 maskin)

 

Der skal det være (trur jeg) en linje som heter "setup".

 

I den så ligger det en peker til noe sånt som d:\win98.

 

Bytt den linja til:

C:\windows\options\cabs

Endret av hakrist
Lenke til kommentar
Jepp, stemmer det at dem skal ligge her... Men vi må også gå inn en plass og "si" at windows skal lete her... Hvor var det?

Hvis du kjører installasjonen fra denne mappen, så vil den ikke spørre deg så lenge mappen fortsatt finnes. Windows leter alltid default etter filer der de lå når produktet ble installert.

Lenke til kommentar
Hvis du kjører installasjonen fra denne mappen, så vil den ikke spørre deg så lenge mappen fortsatt finnes. Windows leter alltid default etter filer der de lå når produktet ble installert.

Stemmer det, men hvis du allerede har installert win98, og vil fjerne den ekle sprørringa etter win98 cd'en så må du gjøre det på den manuelle metoden som jeg beskrev (trur jeg).

Lenke til kommentar

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget.)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...