Solid Edge Skrevet 12. juli 2005 Skrevet 12. juli 2005 hallo jeg har nettopp fått ordnet pc-deler til pc-en min og nå sitter jeg og lurer på hvilket operativ system jeg burde kjøpe??? Hvilket syns du er best og hva er fordeler med de ulike operativ systemene.....?!?!? takk på forhånd
Data-aid Skrevet 12. juli 2005 Skrevet 12. juli 2005 Hva skal du bruke data'n din til? Hva har du erfaring med fra før? Det er jo ikke så mange alternativer, enten blir det en windows versjon, eller en linux distrub. Flere Linux distrub er jo gratis. Prøv f-eks fra ftp.uio.no Skal du ha windows er jo valgene færre. Etter min mening, ville jeg da gått for win xp pro, event home.
Solid Edge Skrevet 12. juli 2005 Forfatter Skrevet 12. juli 2005 (endret) ska bruke den mest til musikk, spilling og internett surfing Edit: Eneste jeg har hatt erfaring med er windows ME og den var så utrolig dåli at det gjorde ingen nytte og reinstallere hele skitn og den første XP Endret 12. juli 2005 av Delta_progeny
Tordenflesk Skrevet 12. juli 2005 Skrevet 12. juli 2005 Første XP? hæ? Finnes ikke noen XP SE sånn som med 98. musikk, spilling og internett surfing Da har du ikke noe særlig annet valg en enten Windows 2000 eller XP.
Data-aid Skrevet 12. juli 2005 Skrevet 12. juli 2005 Trur du bør satse på xp, og du klarer deg nok fint med home. Ikke aner jeg hva du mener med den første xp men.... XP er utrolig mer stabilt enn ME, som faktisk også Bill Gates er flau over (med god grunn)
dostojevski Skrevet 12. juli 2005 Skrevet 12. juli 2005 ska bruke den mest til musikk, spilling og internett surfing Spilling = Windows. Så enkelt er det for vanlige brukere, og hvis noen sier noe annet prøver de å lure deg. Hvis du kjøper OS sammen med feks. en HD kan du kjøpe en OEM-lisens og spare noen tusenlapper. Gå for Windows XP Home Edition hvis det er en enkelt PC, Win XP Pro hvis den skal brukes til litt mer avanserte nettverksting. Home Ed. er tilstrekkelig for 90% av vanlige PC-brukere. Hvis du derimot IKKE har tenkt å spille på maskinen, men primært skal bruke den til musikk, film, surfing og skriving kan du like gjerne installere en grei Linux-distro. Ubuntu, Fedora Core, Mandriva og Suse er alle ganske nybegynnervennlige. Fordelen med dette er selvsagt at det er gratis, og du får cred blant linuxkidsene på dette forumet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå