Gå til innhold

Klokke en P4 2,4GHz med orginal box vifte


Anbefalte innlegg

2,4 er ikke det raskeste, så jeg lurte på hvor høyt jeg kan klokke denne med orginal viften montert uten den brenner?

 

Bruker et Asus P4s8X Hovedkort.

 

Hvor høyt kan jeg klokke? Vil jeg legge merke forskjell?

Og ikke minst, har dere en overklokking guide?

 

Takker for svar.

 

Har foresten planer om å kjøpte Asus P4P800-E Deluxe om ikke så lenge. Trenger raskere RAM ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til sammenlikning kjører min P4 Northwood 2,6 GHz nå på 3054 MHz med boxed kjøleren. Jeg har riktignok byttet ut den originale thermalpadden med noe guffe som fulgte med ett vannkjølingssett jeg måtte demontere.

Rommet den står i er meget varmt nå, og cpu-temperaturen ligger på 55 grader med to klienter av Folding@home gående. Dette skulle ikke være så langt unna å tilsvare maks load.

 

Så vidt jeg husker er 2,4 utgaven enda mer klokkevennlig enn 2,6 så du har ett greit utgangspunkt.

 

Flytter forøvrig denne fra Hardware til Overklokking.

Endret av el-asso
Lenke til kommentar
Til sammenlikning kjører min P4 Northwood 2,6 GHz nå på 3054 MHz med boxed kjøleren. Jeg har riktignok byttet ut den originale thermalpadden med noe guffe som fulgte med ett vannkjølingssett jeg måtte demontere.

Rommet den står i er meget varmt nå, og cpu-temperaturen ligger på 55 grader med to klienter av Folding@home gående. Dette skulle ikke være så langt unna å tilsvare maks load.

 

Så vidt jeg husker er 2,4 utgaven enda mer klokkevennlig enn 2,6 så du har ett greit utgangspunkt.

 

Flytter forøvrig denne fra Hardware til Overklokking.

Flott :) Leser gjennom mange artikkler nå rundt dette.

Skal bli morsomt å prøve. Bare ikke grafikk kortet blir ødelagt så gjør det ingenting om noe annet får svi seg, må kjøpe nytt snart uansett :p

 

Så at dere har et eget klokkeforum rett etter jeg postet :hmm: Takker.

Lenke til kommentar

lol, eller..et banneord hadde kanskje passet bedre?

 

Fant ut hovedkortet mitt ikke klarer CPU over 2.53GHz.

Vil jeg legge merke til 100MHz i forskjell tror dere?

 

Jaja, blir nytt HK snart uansett.

Og istedenfor å kjøpe CPU til mange tusen kjøper jeg kanskje bedre avkjøling og klokker den til ialtfall 3ghz.

 

 

EDIT: Klokket den til 2.52 just for the fun of it :p tjente 142 poeng i Mark3D

Endret av Oblivious
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...