Gå til innhold

Kommentarer ønskes på ny pc


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det så jo kjekk ut det da. Men lurer på om det egentlig er så mye å spare på å kjøpe RAM og HD fra to andre butikker. blir 300 kr ekstra bare i frakt. Samt at det kan hende at du må vente en dag lenger(hvis du er uheldig såklart(noe jeg alltid er)), og det ekke særlig gøy hvis du brenner etter å sette opp alt.

Lenke til kommentar

Alt kjøpes fra komplett, så det er ikke noe problem, mulig det ble litt uklart i den handlevogna.

 

Ang. sløsing, når sant skal sies er vel ikke noe äv det som diskuteres her investeringer akkurat :!: men jeg ser absolutt poenget ditt, skal lese meg mer opp på dette emnet. (har ikke akkurat holdt meg oppdatert det siste året)

 

Takker for alle kommentarer så langt:)

Lenke til kommentar

Ikke helt etter min mening det oppsettet

Standard 6800 kort (er ikke gt eller ultra!)

 

SLI er ikke så bra når du kan kjøpe 7800 gtx og kjøpe et til seinere.

 

rammen er crappy i forhold til resten.

 

Alt er liksom ganske topp i oppsettet ditt untatt skjermkort og dårlig ram i forhold til resten.

Lenke til kommentar

Sitter å studere hver bidige tråd om slikt, ekke lange til eg hamrer inn en solid " hjelp å finne deler til min nye maskin" tråd eg heller. Har skikkelig problemer med å bestmme meg for slikt azzå ;) Forøvrig du ska nok greie å få gode FPS med den maskine da ja :thumbup:

Lenke til kommentar

AMD Athlon 64 3500+  2099,-

Multicom 2099,-

Chieftec CX-04  780,-

Corsair XMS3200XL TWINX DDR400 1024 MB (2x512)  1780,-

Gainward GeForce 7800 GTX "Ultra/3500PCX XP Golden S" 5055,-

Samsung SpinPoint P120 200 GB S-ATA  836,-

Thermaltake Silent Purepower 680W  1150,- 

Western Digital Raptor 73,4 GB 1469,- 

-----------------------------------------

Rimeligste totalsum 13169,-

 

Dette er det jeg hadde forandret:

 

Ram til:

Patriot 2048MB DDR PC3200 DUAL KIT

1024MB x 2, 400Mhz, CL2-3-2-5

1 999,- ink. mva.

http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=52102

( Her får du 1GB ekstra for noen hundrelapper ekstra i 2x1024. Disse brikkene er også mer eller mindre like raske. Du taper 0.1.0.0 forde dette er er 1GB brikker, ikke 512. )

 

Ekstra hardisken:

Når det kun er for esktra lagring, ikke C: som jeg skjønner Raptorn er til. Så ville jeg gått for en ekstern harddisk, med usb2.0 eller fireware.

Dette av flere grunner. Hovedsaklig at den bruker sin egen kontakt og ikke trekker strøm fra PSUen og mobilitet, ikke mer brenne masse cder når noen du skal innom trenger noe du har eller visavis.

( Man trenger ikke å slå av marskinen for å skifte usb2.0 hardisker )

 

Feks:

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=23057

Eller en litt mer brukervenlig med USB utgang.

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=25493

 

PSU:

Du trenger ikke mer enn 500w, selv med 2x7800 og div hardisker og cdrom, så jeg synes 680w er litt overkill. Du kan også som over spare PSU strøm ved å bruke eskterne hardisker. Her kan du sikkert spare litt penger.

 

Edit:

Ja, og du trenger et Hovedkort :D.

Jeg anbefaler KUN Sli HK for 939 brikksett.

HK:

Hovedkort.

-------------

Økonomisk/ytelse/høy standar har jeg her bare 4 forslag og alle faller under høy standar. Kjøp Sli HK uansett. Da har du muligheten til å kjøre Sli om du engang ønsker det. Du må ikke nødvengivis velge top modelen av feks A8N med kjøp noe i det samme serie( ikke produsent, men serie som A8N osv) som en av disse.

# Asus A8N-SLI Deluxe

# DFI LANParty NF4 SLI-DR

# Epox EP-9NPA+ SLI

# Gigabyte K8NXP-SLI

Les mer her:

http://www.tomshardware.com/motherboard/20050531/index.html

Endret av LOBOS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...