Gå til innhold

Feil ved brenning - Plextor 716A


Anbefalte innlegg

Når jeg brenner DVD eller CD så fungerer alt som det skal, men i etterkant så er alt som brennes på discene feil. De fungerer ikke og sjekkingen av diskene av Nero sier at bortimot alle sectorer er forskjellig fra orginalen.

 

Er dette en feil som kan rettes på eller må jeg sende brenneren på reperasjon?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde et lignende problem med min 716SA (SATA modellen) når den var koblet til mitt Promise kontrollerkort, problemet løste seg når jeg koblet den til SATA kontakt på hovedkortet.

Egentlig var brenningene i orden, men 716SA leste feil. Hvis jeg satte DVDene inn i en annen DVD stasjon etter brenning og sammenlignet med orginalen på HD så stemte checksummen.

Men dette gjaldt altså SATA utgaven, hvis du har IDE utgaven så er vel ikke dette så interessant for deg.

Lenke til kommentar

Jeg har samme problemer på min 716A/T3 (nyeste firmware). Jeg bruker Verbatim. Data på brent DVD er helt korrupt. Jeg har ikke klart en eneste DVD siden jeg fikk brenner for 2 uker siden. Min gamle Sony DRU 500A klarte jobben bra.

Jeg må sende denne inn til reparasjon.

Lenke til kommentar

selv bruker jeg Lumtron CD-R Plater og Thats Write DVD+RW plater. funker kjempe fint på Plextoren min den. leser bra gjør den også. ikke for det, den funka fint før jeg oppdaterte firmwaren også, men ville liksom oppdatere den allikevel. gjorde ikke noe liksom :) så nå har jeg Firemware 1.08 til min Plextor PX716A. har gått gradene oppover. fra 1.04,1.05,1.06,1.07 og nå 1.08 ingen problemer :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...