Gå til innhold

Beste cam til under 5000kr?


Anbefalte innlegg

Har planer om å endelig kjøpe meg et digitalt kamera, og har sikta meg inn på prislapper under

10 000kr. Trenger tips og annet om hvilket kamera jeg bør kjøpe for denne prisklassen..

Alle svar mottas med takk og jeg håper jeg finner noe bra til slutt :)

 

- Slangen

 

Edit: Kan vel også legge til at jeg ønsker det beste OG billigste. Ikke nødvendigvis så nærme 10 000kr som mulig :p

 

Edit2: Ser nå at det finnes mye bra under 5000kr, så jeg senker maksimum til 5000kr.

Men tips til kameraer som går litt over prisen er velkommen og.

Endret av Slange2k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror du vil kunne få et mye bedre tips om bra kamera om du sier litt mer om hva du skal bruke det til og lag gjerne noen punkter på hva du synes er viktig.

 

Hva jeg har erfart i søken etter nytt kamera er at det ofte blir veldig subjektivt hva som er det beste kamera når en komme opp i en prisklasse mellom 5-10.000,- Da de fleste kamera på dette nivået er gode kamera.

Lenke til kommentar

Hvis ikke størrelsen teller:

canon_powershot_s2_is_1_3.jpg

Canon Powershot S2 IS.

5 megapixel, 12x optisk zoom, bildestabilisator +++.

Koster for tiden ca. 4K.

 

Hvis du i tillegg vil ha det minst mulig men fortsatt med kraftig zoom:

skratt_venstre_over_forfra_3.jpg

Olympus C-765 Ultrazoom.

4 megapixel, 10x optisk zoom, +++

Markedets minste ultrazoomkamera.

Koster for tiden ca 2.4K

 

Begge har fulle manuelle muligheter i tillegg til full auto. Olympusen er et år gammel, men har allikevel svært god optikk og andre egenskaper. Med den kraftig nedsenkede prisen er det iallfall et av de beste mest-for-pengene-kameraet.

Men siden du åpenbart hadde noen kroner å svi av, får du selvsagt et nyere kamera med enda flere egenskaper med Canon'en.

Endret av manskow
Lenke til kommentar

Hvis du har et budsjett på 10'000 maks ville jeg sett på et speilrefleks, det gir veldig god bildekvalitet og er mye mer fleksibelt med tanke på brennvidder osv. Et olympus e-300 med to objektiver fåes vel til rundt 8000 i dag? Dette vil jeg si gir SVÆRT god bildekvalitet for pengene. Ulempen er at du ikke kan filme med det, samt at det er over ditt nye budsjett (med minnekort og veske blir det vel rundt 10'000, samt at du vil garantert kjøpe nytt utstyr ette hvert...

 

Herr Brun

Lenke til kommentar

Hvis du skal ha et kompaktkamera så vil jeg personlig anbefale Casio Exilim Zoom EX-Z57. Foruten å gi gode bilder er det utrolig raskt til å ta bildene (noe jeg synes er viktig!), har god batteritid og en enorm lcd-skjerm. Og det beste av alt: prisen (ca 3000, se prisguiden).

post-28-1121028995_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...