Gå til innhold

Er paladin en ødelagt klasse?


Anbefalte innlegg

Vel uansett hvordan man vender å vrir på det så er Paladins best til noe, vel de delere den plassen med druids kanskje..

 

Og det er overlevelse, en paladin kan overleve i det som kan se ut som det evige om du spiller horde.

 

Jeg vil ikke si at paladins er gimpet i forhold til noe, hadde de gjort mer dps sånn som de er idag hadde de vært imba.

 

Å si at druids gjør mer dps enn paladins er nå litt på kanten, har møtt mange paladins med min druid og de har alle gjort høyere dmg enn jeg gjør i bearform og for å si det sånn så er ikke min dmg i caster form så mye større enn bearform.

 

Som en som har relativt høye characters på både Horde og Alliance så vet jeg både hvordan det er å spille med dem og mot dem. En god paladin er så å si umulig å slå i pvp og om du i det hele tatt gidder å prøve som druid så belag deg på en lang fight. Spiller du med dem så er de meget kjekke å ha, de healer, de forstyrrer og tro det eller ei men de kan faktisk gjøre bra med dmg også. Spiller dere 2-3 stk sammen og en er paladin kan han greit tanke 1-2 mobs. Levla en god del av warlocken min sammen med en paladin og voidwalkeren min ble meget sjalu på imp'en for å si det sånn.

 

Men ja kanksje de trenger en buff her å der og kanskje en nerf der å her men det gjelder de fleste classes.

 

En prest kan specce holy og være den beste healeren i spillet. En prest kan også specce shadow og bli en av de beste 1vs1 PVP klassene i spillet.

 

En druid med restoration/balance er en bedre healer enn paladin, en bedre tank OG kan gjøre mer skade. Regner med at de neste buffene i Feral treet vil gjøre forskjellene enda større. '

 

Er forsåvidt enig i det med priest, men ikke alle er enige i at de er de beste healerne i spillet, i mange situasjoner er en druid en mer egnet healer.

 

Du sier at en resto/balance druid er en bedre healer enn paladin, en bedre tank og kan gjøre mer skade, og at de neste buffene i feral treet vil gjøre forskjellene enda større.

 

Bare lurer, ser du motsigelsene i dine egne argumenter over? resto = healing, balance = low dps offensive spells feral = elendig cat form og en bra bear form men med ekstremt lav dps på level 60. Skal man gå feral går dette ut over healing og den allerede lave caster dps'en. Skal man gå noe annet enn Resto får man ingen partys til instancer i endgame rett å slett fordi det er ikke bruk for en druid tank, rogue eller offensive caster, druids er altfor lite effektive på dmg til å være noe annet enn healer i endgame.

 

Min druid er level 48 og allerede i SM begynte jeg å skjønne at her var det på tide å respecce til resto for å fortsatt kunne henge med til det folk forventer at jeg skal kunne. En resto speccet Druid er en meget god healer, altfor god desverre fordi ingen har bruk for noe annet enn det, og det gjør 2 av treene våre ubrukelige for annet enn solo pve og pvp, og med dagens kostnader på å respecce så blir det ikke noe alternativ og respecce mellom alle de 3 spilltypene :/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En pally med whispercast gjør livet lettere! :)

 

De 10 siste ubrs runs jeg har gjort - har pallys uten dette, enten blitt spurt om å skaffe seg dette før vi drar ut, eller blitt nektet.

Hva er whispercast?

 

V

Ett søk på Google, på ordet "whispercast" vil resultere i at det første treffet er link til addonen på Curse Gaming..

 

Ikke verre enn det :thumbup:

 

... og for de som er for late til å ta et kjapt søk der, er det altså en autocast addon for pallyens blessings. Slik at man slipper det maset der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...