Gå til innhold

Erfaringer med Outpost Firewall..

Gjest Slettet+3124

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3124
Skrevet

Som topic sier.. er det noen som har erfaringer med Outpost Firewall Pro? Vurderer å kjøpe en lisens, men har null greie på denne brannmuren.

Er det stor forskjell på free edition og lisens utgave?

Mener å ha hørt engang at den skal funke veldig bra sammen med NOD32, og at disse skal kanskje etterhvert leveres sammen som pakke løsning..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisan

NOD32+Outpost Firewall er tospannet som beskytter min maskin. NOD32 valgte jeg ut i fra mye positiv omtale rundt omkring, det samme med Outpost. Begge programmer ble også valgt fordi de stjeler lite resurser fra CPU/RAM.

Outpost vil nok oppleves som ganske overveldende hvis du tidligere har brukt f eks Sygates Free. Veldig mange konfigurasjonsmuligheter. Men det går fint bare å installere og så si ja når et program vil på nett, slik du gjør med enhver mur. Her kan jeg nevne at denne muren "vet om" mange vanlig programmer, slik at når f eks en nettleser/et ftp-program/en messenger vil på nett, sier du bare ja til å konfigurere trafikk på de porter og protokoller Outpost vet at nettopp dette programmet trenger.

Brillefin AdBlock-funksjonalitet medfølger - mange nettsider er ferdig renset for reklame.

Prisen er helt grei, 250.- eller noe for et år med support og oppdateringer.

Jeg kan uten reservasjon anbefale Outpost Firewall. Link:

http://www.agnitum.com/products/outpost/

Skrevet

Jeg bruker Outpost Firewall PRO nå og er ganske fornøyd. Har ikke tatt meg skikkelig tid til å konfigurere den optimalt, men det funker også helt greit hvis man ikke konfigurere noe. Vil nok si at Outpost er bedre enn Sygate Standard på mange (de fleste?) punkter. Sygate er litt enklere, for å si det på den måten.

Denne tråden passer bedre i "Sikkerhet", raportert til en moderator.

Gjest Slettet+3124
Skrevet (endret)

Kjøpte lisens på Outpost Firewall ver. 2.7 PRO, grei brannmur men jeg synes at den er litt uoversiktig. Brukte ZoneAlarm pro tidligere, bruker grensesnittet på ZA syntes jeg var bedre.

EDIT: leif was here..

Endret av Slettet+3124
Gjest Slettet+3124
Skrevet (endret)

Når jeg er inne i Outpost så står det, service mode. Er dette riktig? Betyr det at brannmuren er rett satt opp da, eller må jeg "starte" den på en måte? :hmm:

Endret av Slettet+3124
Skrevet

Alt er normalt:

"when the system starts up, it loads outpost as a system service, which hooks in at a lower level than a program and thus starts protection earlier and more integrated into the system. if you then stop and restart outpost from the program menu it will go into program mode where it is not running as a service. when it is loaded it will protect as well, but not until it is fully loaded. service mode offers better and sooner protection. to ensure the icon is in your taskbar check to make sure the 'background' item in options - general is NOT checked. you can try switching from normal to background then back to normal to ensure it writes the startup item to the registry."

( http://outpostfirewall.com/forum/showthread.php?t=13822 )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...