Gå til innhold

Liker du Farscape?


Anbefalte innlegg

liker du Farscape?

 

Jeg gjør..

spørsmålet blir om Farscape er noe særlig tess som et spill.

 

kom over denne siden som nevner at spillet Farscape basert på sci-fi serien Farscape har gått til gull og vil snart bli lansert for salg i butikker.

 

ett videre søk etter informasjon ledet meg til Red Lemon som har utviklet spillet men siden inneholder ikke noe særlig info om det i det hele tatt, med unntak om at det skal komme både på pc og konsoll (next gen console?) nå i sommer

 

på den andre siden, Simon & Schuster Interactive som etter det jeg forstår skal selge spillet har ingen info om Farscape i det hele tatt, noe som jeg syns er litt merkelig..

 

uansett, etter de bildene vil jeg si at spillet ser/oppfører seg som et D&D spill.

nå er jeg ikke sikker på om det vil passe til serien Farscape, men det er min egen mening. :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Leste en del info om dette spillet for noen måneder siden. Det skal (selvfølgelig) være en original historie, der du får styre alle(?) hovedkarakterene fra serien, og for å løse mange av oppgavene må crewet ditt samarbeide. Virker litt kult, kanskje litt UFA-aktig, i realtime?

 

Farscape er hvertfall en kongeserie, beste sci-fi-serien som er laget så langt =)

Lenke til kommentar

er første gang jeg hører om spillet.

 

uansett, håper det blir bra, farscape er en av mine favoritt sci-fi serier så jeg hadde blitt skuffet viss spillet blir dårlig.

 

rett etter jeg postet første så kom jeg over en video av spillet, tilgjengelig for nedlasning her hos 3D Gamers samt litt info om spillet.

avi video'n er på 22mb, skal poste senere etter jeg har sett den, mest sannsynlig i morgen da jeg går ut på pubben nå om ikke så lenge :smile:

Lenke til kommentar

Se på farscape som en slags avart av Star Trek.

En kompis har pumpa ned alle sesongene som divx, har sett noen få. Man tager et romskip, putter inn 5-6 forskjellige folk som mannskap (ofte forskjellige alienraser for å få den gode gamle hyggelige raselikestillings-moralen)..Luker frem at par kjekke unge mennesker til hovedrolle, helst damer med store pupper (aeryn anyone)..finner på et syltynt plot.

 

Og voila..suppa er ferdig :smile:

Lenke til kommentar

Farscape er langt fra et startrek show. Farscape har noe som få andre sci-fi serier har, og det er humor. Har aldri led så mye av en sci.fi serie som med farscape (jada har sett Red Dwarf, men den suger bigtime i forhold). Farscape tar ting på kornet og har noen veldige smarte kommentarer. Skuespilleren spiller veldig bra. bare se episoden der alle skifter roller (Husker ikke hvilken i farta). Lo så jeg rullet ut av sofaen. Vil si sesong 3 er den beste. Dessverre har den nye sesongen dabbet litt av. Tom for ideer liksom. Råder alle som liker sci-fi/komedie til å se denne serien.

 

PS: kjøp den på nærmeste Avalon butikk :wink:

 

Spillet har jeg ikke så stor tro på. vet ikke om jeg gidder å spille opplegge. Blir liksom ikke det samme. Er foresten enig i at det ser ut som D&D inn space av de bildene som ligger ute. Ser for meg nok en støvsamler i butikkhylla, og etter en mnd til 99 i en skitten boks side ved side med en drøss andre flopper. :smile:

 

livet går videre

Lenke til kommentar

Quote:


Luker frem at par kjekke unge mennesker til hovedrolle, helst damer med store pupper (aeryn anyone)..finner på et syltynt plot.


Og voila..suppa er ferdig :smile:


 

Syltynt plot?

Se sesong2 av Farscape, så tror jeg du må svelge noen kameler. Plottet ikke er like avansert som B5, men enhver tv-serie skribent kunne ha lært mye ved å følge med.

Lenke til kommentar

Farscape spillet mener jeg og ha lest er noe ala Commandos spillene, slik at hver person har sin spesielle egenskap.. f.eks i commandos var Navy Seal duden den eneste som kunne svømme, etc...

 

 

Ang serien, så er det uten tvil den feteste scifi serien. B5/StarTrek kan ikke måle seg engang.

 

_________________

Maniac

 

[ Denne Melding var redigert av: mhokland på 2002-07-30 09:35 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Dreadlord skrev (2002-07-29 15:31):

Farscape har noe som få andre sci-fi serier har, og det er humor.


 

Nå tuller du! Humor finner du svært ofte i både B5 og Startrek TNG.

 

Quote:


mhokland skrev (2002-07-30 09:35):

Ang serien, så er det uten tvil den feteste scifi serien. B5/StarTrek kan ikke måle seg engang.


 

a) Faren min er sterkere enn din!

B) Det er han ikke, så det så!

a) jo!

B) nei!

a) JO!

B) Å NEIDA!...

 

Personlig liker jeg B5 best, men det er da min personlige mening. StarTrek TNG er også ganske bra, men jeg liker som sagt B5 best.

Lenke til kommentar

Farscape er uten tvil en STOR Sci-Fi serie.

Jeg har ennå ikke funnet en serie som holder ett så høyt nivå.

De klarer å blande Action, intriger og humor i en god blanding. Samt de konstante kranglene imellom hovedpersonene er noe som trekker opp, fremfor de tekno-babblende "Yes sir!" karakterene du møter i Star Trek ol. :roll:

 

Huff ja, tekno-babbel! Hvor mange ganger har vi ikke hørt "remodulate the Anti-matter containment field..." i Star Trek. ARGH!

I Farscape hadde de i noen episoder et Energy shield på skipet sitt, og der hadde man løsninger som "get more power!" og "stop the fire! Stop the Fires!" når det gikk i lufta... :grin:

 

For ikke å snakke om alle de kule Aliens man møter!

Ikke noe Trekkisk "Forehead of the week" aliens her, nei. Fantasifulle vesener med alaksens ekle trekk!

:wink:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg respekterer at du liker B5, for det er ikke dårlig, det var faktisk favoritt-serien min inntil jeg så Farscape.

Fellestrekkene med disse to seriene er at du må følge med på dem for å virkelig sette pris på dem. De er langt fra de enkeltstående episodene man finner konsekvent i de fleste Start Trek serier jeg har sett, i B5 og spesielt i seson 3 og utover i Farscape blir det mange fortsettende episoder samt de lange plott-trådene.

 

Samt John Chrictons dritkule "cultural refrences"...

Eks, han slåss men en bad-ass alien som tilsynelatende ikke tar noen skade av hans mange angrep; slag, spark, pulse-pistol-skudd...

"Damn! What does it take to hurt you? - Silver bullets? - Stakes? - Buffy?" (Buffy The vampire slayer) :lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...