Gå til innhold

Battlefield 2 og GeForce 4


Anbefalte innlegg

Vi har vel alle testet Battlefield 2 og syns vel at det er et OK spill :)

Jeg spilte det senest igår kveld med en venn av meg og tenkte jeg skulle kjøpe meg det basert på hva jeg så der og da. Jeg la inn spillet og de nye driverne som lå på DVD-platen. Da jeg for første gang skulle starte spillet startet ikke spillet opp i det hele tatt. Skjermen ble svart og deretter ble jeg satt tilbake til skrivebordet.

 

Jeg snuste litt rundt på nettet og fant etter hvert en fix som gjorde at jeg, i det minste, kunne spille spillet. Fixen hadde navnet GeForce 4 Ti Fix (eller noe lignende), så jeg antok at GeForce 4 har grafiske problemer med spillet.

 

Da jeg endelig hadde konfigurert accounten min og alt var klart og jeg endelig skulle få skyte et par japser, rednecks eller whatever, så opplevde jeg til min store forbauselse at spillet var fylt av grafikkfeil og ekle farger. Dette angikk for det meste radaren min og GFX-effektene av bomber og raketter. Jeg lurer på om noen andre har GeForce 4 og har samme problemene og vet om en måte det kan fikses på?

 

Dette er jo et dritfett spill, så det vil være synd dersom ingen som har GeForce 4 grafikkort.

 

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Geforce 4 kan i utgangspunktet ikke kjøre Battlefield 2 i det hele tatt. Alt som skjer da er en sort skjerm, for å så gå tilbake til skrivebordet. Denne "Geforce 4 fiksen" gjør det mulig å spille spillet, men fargene og grafikken blir ødelagt. Det finnes desverre ingen bedre måter å spille det med et Geforce 4-kort per i dag, så du må nok desverre oppgradere hvis du vil ha ren grafikk.

 

Battlefield 2 støtter heldigvis mange skjermkort som ikke er av den dyre klassen. Jeg anbefaler deg å ta en titt på ATI`s "billigkort". Det finnes en liste over hvilke kort du kan gjøre spillet med.

 

Det finnes imidlertid mange tråder om dette i Battlefield`s egen kategori, så stenger denne.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...