Gå til innhold

batteri og strøm - merker - HJELP !!


Anbefalte innlegg

JEg har nettopp kjøpt meg en Fuji 2600 zoom, og fant ut at jeg ikke har kjøpt meg sånn DC IN 3V socket for å gi kamera strøm til når jeg skal koble den til pc feks. En slik en koster 300kr.

 

MEN! I skuffa mi fant jeg en strømforsyning til min sony minidisc, den står det DC 3V på, den passer inn i kameraet, og for alt jeg vet så vil den fungere perfekt, men jeg tør ikke å prøve fordi jeg er helt fersk og redd den vil gå boom.

 

mer som det sto på ladern til minidiscen:

Input: AC230V ~ 50/60hz 5W

output: DC3V - 500mA

 

kan jeg bruke denne?

 

En annen ting, jeg tenker på å kjøpe ekstra batterier. Den bruker ni-hm (eller noe slikt) batterier. kan jeg da bruke hvilke som helst ni-hm batteri eller bare de som står fuji på? Så noen kodak batterier som var billigere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-07-27 20:35, skarsk skrev:

Bruk ikke uoriginalt utstyr til digitale kamera.

Se ellers her:




 

Skjønner ikke helt hva du mener jeg, forklar nærmere? I den threaden diskuterte de bare batteriladere.

 

Uansett så prøvde jeg strømadaptern til sony MD'en min, og den ga vist for lite strøm, lcd ble svakt og den virka ikke så bra, så jeg kutta den ut.

 

Men angående batterier så står det ikke noe i dokumentasjonen at jeg MÅÅ ha fuji batterier, men at jeg helst bør bruke NIMH batterier fremfor alkaline batteri. På lader'n som fulgte med tror jeg det er det samme, bare at der står det at alkaline batterier kan eksplodere hvis de lades, men jeg _tror_ at andre NI-MH batterier skal gå greit.

 

Kan noen bekrefte/avkrefte det? Skal kjøpe batterier løpet av neste uke.

Lenke til kommentar

Det er tre faktorer som gjelder når det dreier seg om nettadapter:

- Spenning

- Effekt

- Polaritet

Ved å nytte en uoriginal adapter kan du risikere å ødelegge kamera.

 

Kjøp derfor original nettadapter til kamera.

 

Alkalinebatterier er ikke egnet til digitale kamera. Dette fordi alkalinebatterier ikke tåler høy utlading.

Du greier bare å bruke ca 15% av kapasiteten, før spenningen blir så lav at kamera kutter.

 

NiMH- eller LiION-batterier er det du bør bruke til d-kamera.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...