V36a Skrevet 4. juli 2005 Skrevet 4. juli 2005 (endret) Nå har jeg lekt med tanken om å kjøpe meg ratt og pedaler til PC i mange år, men har aldri prioritert det før nå. Det blir enten Thrustmaster Enzo Ferrari FFB eller Logitech Momo Racing Force. Den største grunnen til at jeg vil ha meg ratt og pedaler er veldig enkel, jeg vil kunne kjøre "normalt" slik som i virkeligheten, altså kunne gasse vanlig istedet for full pinne hele tiden osv. Dette er også det jeg lurer på! Hvordan fungerer det med ratt og pedaler? Er det slik som jeg håper og tror at gass- og bremsepedalene er trykksensitive, slik som knappene på PS2-kontrolleren f.eks? Dette er den største grunnen til at jeg vil ha meg ratt og pedaler, rett og slett for å kunne bruke PC'n som bilsimulator. Håper på svar innen denne fredagen Endret 4. juli 2005 av V36a
KristianF Skrevet 4. juli 2005 Skrevet 4. juli 2005 ratt og pedaler funker likt som i virkeligheten ja. Har du FF (ForceFeedback) på rattet, så blir det enda mer realistisk. Men for komplett realisme, så ville jeg anbefalt deg i å fått tak i et 3 pedalers sett (clutch, brems, gass) og H-shifter og håndbrems. Skal selv kjøpe det når jeg får peng en gang i livet..
Aasgaard Skrevet 4. juli 2005 Skrevet 4. juli 2005 Du bør _absolutt_ velge Momo Racing, Thrustmaster-rattene har en skremmende mangel på kvalitetsfølelse, mens Momo Racing er av det beste du får av "vanlige ratt". Enkelt valg. Men, ser at du henviser til PS2-kontrolleren. Hvis du er interessert i et knallratt du kan bruke både på PS2 og på PC så bør du vurdere Logitech Driving Force Pro. Omtaler av begge Logitech-ratt finner du på Gamer.no. Pedalene er analoge, ja, slik at du selv velger gass- og bremsenivå. Langt mer nøyaktig enn hva du klarer på en gamepad.
V36a Skrevet 4. juli 2005 Forfatter Skrevet 4. juli 2005 Tusen takk for kjempegode svar! Jeg har lest både godt og ondt om Logitech Momo Racing Force, og har selv sett det og kjent på det i virkeligheten. Problemet er at det er en del dyrere, men som man sier: "det koster å være kar". Leste omtalen på gamer.no før jeg lagde denne tråden, og ser at Logitech sitt fikk 9/10. Syns det virket som rattet var litt for tykt og klumpete, men jeg likte virkelig den girstangen med det karakteristiske klikket når man giret Nå er jeg overbevist! Det blir ratt og pedaler på meg denne uken Takk igjen for gode svar
KristianF Skrevet 4. juli 2005 Skrevet 4. juli 2005 Du kommer IKKE til å angre på at du kjøpte ratt og pedaler. Er så sinnsykt mye kjekkere å kjøre når du har det.
V36a Skrevet 5. juli 2005 Forfatter Skrevet 5. juli 2005 (endret) Du kommer IKKE til å angre på at du kjøpte ratt og pedaler.Er så sinnsykt mye kjekkere å kjøre når du har det. Håper det svarer til mine forventninger ja! Det ble forresten et Logitech Momo Racing Force likevel. Fant ut at det passet meg bedre sånn alt i alt. Men selvsagt måtte komplett gi bort de tre rattene som var på lager til noen andre! Håper jeg får delene til helga, det kommer 19 ratt imorgen til komplett, og da må vel jeg være en av de utvalgte Endret 5. juli 2005 av V36a
V36a Skrevet 8. juli 2005 Forfatter Skrevet 8. juli 2005 Fikk Momo-rattet mitt idag!! Førsteinntrykket var at rattet var solid, litt tykt kanskje men definitivt godt å holde i. Pedalene var av plast, det var et minus, men alt dette visste jeg seff fra før av. Men de var av hardplast og føles ganske solide de og. Pedalplaten var stor og sklisikker, så det var et pluss. Girspaken var genial! Girhendlene kjentes gode ut, men de var altfor skrøpelige. Forcefeedbacken var god, men kanskje litt for sterk på maksimal effekt. Men skrudd ned til 75 % så var den veldig behagelig. Har kun testet rattet i Mafia enda, grunnen til at jeg testet rattet i dette spillet er fordi at bilene er såpass realistiske og artige å kjøre. Jeg gir rattet en 8 / 10 basert på mitt inntrykk så langt. (Jeg bare måtte skrive en mini-anmeldelse her)
mushi Skrevet 9. juli 2005 Skrevet 9. juli 2005 Har den litt eldre typen av logitech momo med alu-pedaler og skinnratt med f1 gir. Er å anbefale vis det er å få tak i lenger.
V36a Skrevet 9. juli 2005 Forfatter Skrevet 9. juli 2005 Har den litt eldre typen av logitech momo med alu-pedaler og skinnratt med f1 gir. Er å anbefale vis det er å få tak i lenger. Hadde komplett.no solgt den utgaven hadde jeg kjøpt den istedet, eneste minus med det er at det ikke har girspake, kun hendler.
mushi Skrevet 9. juli 2005 Skrevet 9. juli 2005 Syntes logitech kan lage en utgave med h-gir og clutch. de kan kalle den momo force pro
V36a Skrevet 9. juli 2005 Forfatter Skrevet 9. juli 2005 Syntes logitech kan lage en utgave med h-gir og clutch. de kan kalle den momo force pro Å ja! Det hadde vært dritgøy
mushi Skrevet 9. juli 2005 Skrevet 9. juli 2005 Å ja! Det hadde vært dritgøy Vi får sende en mail til logitech
V36a Skrevet 10. juli 2005 Forfatter Skrevet 10. juli 2005 Å ja! Det hadde vært dritgøy Vi får sende en mail til logitech Det får vi gjøre ja! Har lett litt rundt på nettet nå og funnet et ratt som heter "Act Labs RS Force", det har både clutch og h-gir, men det produseres ikke lenger... Ellers har jeg ikke funnet noe. Kanskje du vet av noen?
mushi Skrevet 10. juli 2005 Skrevet 10. juli 2005 Har bare funnet den samme. tror den kosta flesk også. sikkert ikke så veldig kompatibel i spill. tror du får kjøpt utstyr til å koble på rattet slik at du får h-gir og clutch, men det koster nok mye og ser sikkert ikke helt bra ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå