Gå til innhold

Hvilket MMORPG spill skal jeg velge?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

okey, jeg veit dette er blitt spurt om mye.. av folk som er helt ferske i mmorpgs. Hvilket spill skal jeg velge... MEN, jeg er ikke fersk. Og trenger litt info om noen nye mmorpgs jeg har lyst til å prøve ut, og om disse faktisk er verdt å kjøpe.

Har spillt mange spill gjennom min "karriere" som mmorpg spiller :p her er en liten liste.

World of Warcraft

Guild Wars

City of Heroes

Ultima Online

Tibia

Planetside

Planetarion

Dark ages of Camelot

Asherons Call

EVE-online

Star Wars Galaxies

Anarchy Online

Earth and Beyond ( supert spill, synd det ble kanselert)

The Sims Online

Toon town

Saga of ryzom

Lineage 1 / 2

osv osv

AV disse spillene, var det mange jeg likte, og fortsatt liker veldig godt, bla Anarchy online, Ultima online og earth and beyond. Og noen jeg hatet, og fortsatt hater, Guild Wars/WOW

nå er jeg på utkikk etter et annet mmorpg, har snusa rundt på Everquest 2 og Final Fantasy XI... lurer på om noen her har erfaring med disse spillene, eller evt andre spill. (som er ute nå)

jeg er en crafter type, som heller ikke har noe imot rollespill eller en god gruppe.

Endret av Ueland
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har spelt trial på Everquest 2.

Førsteinntrykket var bra, dog hadde lite mulighet for å utforske heile spelet då du er

fanga på ei øy og har max level limit på 7 trur eg.

Bra crafting system, tidkrevende. Sikkert muligheter for roleplaying utover i spelet.

Pluss vakker grafikk!

:)

Skrevet

venter på dark and light, og star trek online når det kommer. Blir nok bra, age of conan ser også lovende ut.

Men ja, hørt mye lovende om everquest 2. Også at det er mye voksne folk, så du slepper alle fjortisene. Og Crafting systemet tar visst helt av der.

er det en 14 dagers trial til spillet fortsatt ? isåfall, legg gjerne inn en link!

Final Fantasy XI da? .. noen positive erfaringer her ? Ser pent ut, også er detj o trossalt final fantasy ! :D

Skrevet

Everquest 2 Trial

Play the tutorial and explore the Isle of Refuge up to experience level 6. Discover the legendary action, countless hours of content and beauty of the world's most successful massively multiplayer online franchise!

Enjoy!

PS: Merket sjølv at det var ein del voksne folk der faktisk

Skrevet (endret)

Jeg har spilt alle de spillene du nevner, og kjenner meg tildels igjen i situasjonen din, selv om Guild Wars og World of Warcraft lindrer det til en viss grad.

Har du sett på D&D Online? Går ting som de bør og skal, ser det ut til å bli et genialt MMORPG med en skikkelig rollespill-spirit.

Everquest 2 ble for upolert, begrenset og uferdig for min del. Jeg spilte det med noen kompiser i et par måneder før jeg la det på hylla. Det kommer neppe ned igjen, så fremt de ikke gjør drastiske forandringer.

Final Fantasy XI ble altfor "arcade" og anime til at det fenget meg. Jeg spilte det i en drøy måned før det også føyk opp på hylla for å støve med akk så mange andre spill.

Endret av Loeve
Skrevet (endret)

hehe, skal legge til flere mmorpgs jeg har spillt og lagt på hylla :p ?

-Knight Online

-Project Entropia

-Second Life

-Risk your life

-Runescape

-Savage Eden

-Never winter nights

styr unna :p håpløse mmorpgs.

installerer og dwonloader updates til everquest 2 nå, 14 dagers trial sak. Får se åssen det ligger ann, ja ffxi ser litt arcade ut. Men er såpass final fantasy fan, så jeg må nesten gi det spillet et forsøk.

heh, kommer nok til å måtte kjøpe begge spilla i nær framtid.

Dungeons and Dragons har jeg ikke sett så mye på.

Men jeg tror star trek online kommer til å bli fint, følelsen av å være så rå og kommandere et skip. Fullt av amerikanske star trek nerder som rollespiller 100% må jo være gøy.

Endret av miagi
Skrevet

Jeg kan anbefale deg å prøve Face of Mankind. Det er gratis for øyeblikket, det er verdt en sjanse, spesiellt hvis du leser guiden der. Er en del som ikke liker det, men for noen er det utrolig fengende.

www.mmorpg.com er en fin side, ja.

Skrevet

... Her kommer det igjen, karakter-blindheten

Dere, 7 er ikke en DÅRLIG karakter. En syver skal betraktes som et godt og friskt pust til en fan av serien/spillene/sjangeren/osv.

Skrevet (endret)

Dere, 7 er ikke en DÅRLIG karakter. En syver skal betraktes som et godt og friskt pust til en fan av serien/spillene/sjangeren/osv.

Jojo, alt under 8 er jo crap ;p (sånn i praksis)

Man fikk ikke akkurat inntrykk av at dette var noe særlig mere enn en 5/6'er utifra oppsumeringen..

Endret av troyel
Skrevet (endret)

Jojo, alt under 8 er jo crap ;p (sånn i praksis)

... Det er akkurat det det ikke er.

Endret av ehs5
Skrevet

Sjølv ventar eg på Pirates of the Burning Sea.

Intro:

I spelet blir du ein sjøkaptein i karibien på 1700-talet, og du kan enten spele som Engelskmennene, Franskmennene, Spanjolane eller som Pirat (den siste gruppa er den mest ''låste'')

Pirat:

Som pirat vil du starte i ei lovlaus hamn og du kan ta opp kampen mot dei andre nasjonane, men valget ditt blir korleis du vil gjere dette. Du kan f.eks. plyndre kvar einaste handelsmann du kjeme over (dette vil då vere npc og spelarar), du kan og rette deg mei mot plyndring av hamner (meir om det lenger nede), eller du kan gå meir etter dei andre nasjonane sine krigsskip, men det vil vere svært vanskelig sidan piratar er avhengige av fart og lett manøvrerbare skip for å kunne plyndre handelsfartøya. Eit sånt skip vil t.d. vere ein slupp, dette skipet er ikkje spesielt kraftig og er ikkje nedlessa av kanoner. Marinen til nasjonane derimot har store krigsskip, så ein einsleg pirat har lite å stille opp mot eit marinefartøy med 74 kanoner. Riktignok er ikkje kvart einaste marinefartøy 74 kanonerskip, så piratane har likevel bytter å gå etter :)

Nasjonalitet:

Hovedforksjellen mellom dei ulike nasjonane er kva områder dei eig. Spanjolane er gjerne dei rikaste, men det kan forandre seg etter som spelarar kan overta hamner. Vel du å spele som ein av nasjonalitetane (Spania, England og Frankrike) kan du verve deg til marinen, bli ein handelsmann eller smuglar for den del, eller bli ein lovlaus sjørøvar eller faktisk ein lovleg sjørøvar, ein privateer. Dette er ein pirat som jobbar for sin nasjon, og plyndrar dermed fienden til den nasjonen sine skip.

Hamnene:

Hamnene er senter for all handel. Økonomien vil vere spelarstyrt, så handelsmennene vil kunne styre mykje av korleis økonomien utviklar seg. For å overta hamner kan du som pirat eller kaptein i marinen gjere oppdrag frå npc'ar som t.d. admiralitetet (Seinare i spelet vil dette kanskje kunne bli samansett spelerane sjølve) Desse oppdraga vil gjerne svekke hamna, som å sette forsvar ut av spel, stoppe inport/eksport osv. Når den er nok svekka vil hamna bli om til eit pvp område der alle vil kunne sjå kven som er angripar og kven som er forsvarar. Spelarar kan då hjelpe sin nasjonalitet i å enten angripe eller forsvare hamna, alt etter som. Hamnene vil bli styrt av guvernørar og planen er at desse etter kvart vil vere spelarar som då vil å oppsynet med ansetting av vakter osv.

Skipa:

Skipa skal kunne gå an og modifisere, som å t.d. fjerne ''pansring'' for å få meir lasteplass. Spelarane kan laste opp egne design som kan bli implementert i spelet etter avstemningar på forumet. Det samme gjeld både mengda med kanoner (Du kan t.d. gje slepp på nokre kanoner for å gjere skipet lettare og dermed raskare) og design på kanoner. Jobbar du i marinen vil du bli tildeldt skip som du skal vere kaptein over, ellers må du sjølv kjøpe skipa dine, men i marinen har du ikkje dei same valga når det kjem til modifisering av skipa.

Dette er berre delar av spelkonseptet. Eg vil anbefale folk å lese FAQ'en på heimesida deira www.burningsea.com, DEV Log'ane gjer også mykje god ''inside'' informasjon, du kan også sjekke ut community sida www.burningseacommunity.com

Her er link til videoar frå spelet filma på E3 LINK PS! Du må vere registrert på community-sida for å kunne laste dei ned. Registreringa er gratis.

Spelet skal komme i betatesting i haust og spelet skal komme i vinter.

post-189-1120691356_thumb.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...