Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med internett tilkobling [løst]


Anbefalte innlegg

Jeg har to pc'er tilkoblet internett igjennom en D-Link router. (ikke trådløs) Helt frem til nå har dette fungert ganske så bra, men nå virker ikke lenger internett på den ene dataen. Dette skjedde etter at den ble satt i ventemodus. Jeg har tatt system gjennopretting, men det funker ikke..

 

Jeg har nettop kjørt Ipconfig /release

 

Etter det kjører jeg ipconfig igjen, og da får jeg dette:

 

Tilkoplingsspesifikst DNS -Suffiks:

IP adresse: 0.0.0.0

Nettversksmaske: 0.0.0.0

Standargateway:

 

Jeg prøver å kjøre Ip config renew, men ingen ting skjer.. :no:

 

Har Windows XP Home Sp2

 

Trenger sårt hjelp!

Endret av ASDW
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får du en feilmelding når du kjører ipconfig /renew ?

Prøv og kjør reparer på nettverkskortet. Selv om det gjør det samme som release og renew, så er det verdt og prøve.

Se da om du får en ip adresse.

Uansett, så skal kortet ha en ip adresse. Xp tildeler automatisk en (169... mener jeg)

adresse om den ikke finner noe annet.

Lenke til kommentar
Får du en feilmelding når du kjører ipconfig /renew ?

Prøv og kjør reparer på nettverkskortet. Selv om det gjør det samme som release og renew, så er det verdt og prøve.

Se da om du får en ip adresse.

Uansett, så skal kortet ha en ip adresse. Xp tildeler automatisk en (169... mener jeg)

adresse om den ikke finner noe annet.

Nei, det skjer ingenting når jeg kjører renew.

 

Når jeg prøver å reparere så får jeg derimot en feilmelding.

Lenke til kommentar

Jeg har noe av det samme problemet. Jeg sitter på den ene PC'en i nettverket n¨, mens den andre ikke vil bli koblet til internett. verken MSN eller interent-browsere vil fungere. prøvd og restartet maskin, modem, router og flashet BIOS.. Ingenting fungerer :(

 

Skal prøve det IPConfig /renew, kanskje det hjelper.

Lenke til kommentar
Jeg har noe av det samme problemet. Jeg sitter på den ene PC'en i nettverket n¨, mens den andre ikke vil bli koblet til internett. verken MSN eller interent-browsere vil fungere. prøvd og restartet maskin, modem, router og flashet BIOS.. Ingenting fungerer :(

 

Skal prøve det IPConfig /renew, kanskje det hjelper.

Har det samme problemet.

 

Sitter på den ene pc'n nåm hvor internett fungerer perfekt

Lenke til kommentar

hm her hos meg skjer det INGENTING.. det står "ipconfig /release is not recognized as a executable program or a batch file" ellerno lignende.

 

Prøver Repair nå.. håper det hjelper :(

 

EDIT: Når jeg skriver "IPConfig" så kommer det opp kun 0.0.0.0 på de 2 i midten..

Endret av Mammuten
Lenke til kommentar
Sikker på at du skriver riktig? ipconfig /renew?

Hvilken feilmelding får du?

Hva står det?

Har du nylig gjort noe med Hardware eller har du oppdatert noen drivere nylig?

Jeg skriver riktig ja, dobbeltsjekka flere ganger

 

Når jeg ser på nettverkskoplingene så har den ikke en IP adresse. Jeg prøver "Repair" og det står at den utfører følgende handling:

 

Fornyer IP adresse

 

Sånn står den bare å jobber, lenge. Det går ikke å trykke avbryt engang

Lenke til kommentar
Gå på Start - Run. Skriv CMD og enter.

Da får du opp et dos vindu.

Her skriver du først "ipconfig /release" merk mellomrommet. og enter.

Så skriver du "ipconfig /renew" enter

Da har du fornyet ip adressen.

Når jeg først kjører Ipconfig /release så kommer det opp en meldign om hvor den loka tilkoplinga allerede er frigitt (gjorde det istad)

 

Og så skal jeg prøve Ipconfig /renew, men når jeg trykker enter så skjer det ingen ting..

Lenke til kommentar

Høyreklikk på den nettverkstilkoblingen som ikke får ipadresse.

 

Finn "status" og trykk,du vil da få opp et vindu som heter "status for lokal tilkobling".

 

Trykk vindu nede til venstre merket "egenskaper".

 

Du vil få opp et nytt vindu som heter "egenskaper for lokal tilkobling", sånn ca midt på dette vinduet finner du "internett protokoll (TCP/IP),

Dobbelklikk på den og du kan velge mellom "motta IP adresse automatisk", og den som du skal velge, nemlig "Bruk følgende IP adresse".

 

Gå inn på den andre maskinen du har som funker, for du kan jo finn IP en selv ser jeg, skriv inn det du finner der med unntak av at du skifter feks det bakerste tallet på ip adressen, resten skal være likt.

 

Du må også fylle inn "Bruk følgende DNS-serveradresseer", med det du finner på den andre maskinen som funker. Der holder det fylle ut "Foretrukket DNS-server"

 

Altså alt likt på begge maskinene, med unntak av at du skal ha nesten make IP adresse. Bytt feks ut bakerste sifferet.

 

Hvis jeg har skrevet alt rett nå skal du ha fast IP på den maskinen.

Lenke til kommentar
Høyreklikk på den nettverkstilkoblingen som ikke får ipadresse.

 

Finn "status" og trykk,du vil da få opp et vindu som heter "status for lokal tilkobling".

 

Trykk vindu nede til venstre merket "egenskaper".

 

Du vil få opp et nytt vindu som heter "egenskaper for lokal tilkobling", sånn ca midt på dette vinduet finner du "internett protokoll (TCP/IP),

Dobbelklikk på den og du kan velge mellom "motta IP adresse automatisk", og den som du skal velge, nemlig "Bruk følgende IP adresse".

 

Gå inn på den andre maskinen du har som funker, for du kan jo finn IP en selv ser jeg, skriv inn det du finner der med unntak av at du skifter feks det bakerste tallet på ip adressen, resten skal være likt.

 

Du må også fylle inn "Bruk følgende DNS-serveradresseer", med det du finner på den andre maskinen som funker. Der holder det fylle ut "Foretrukket DNS-server"

 

Altså alt likt på begge maskinene, med unntak av at du skal ha nesten make IP adresse. Bytt feks ut bakerste sifferet.

 

Hvis jeg har skrevet alt rett nå skal du ha fast IP på den maskinen.

Men hva er det som er foretrukket DNS Server?

 

Og hva er Subnet mask? (får denne når jeg kjører IPconfig på den som funker) trenger jeg den til noe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...