Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har nå laget en blogg på hjemmesida mi. For øyeblikket bruker jeg en MySQL-database til å lagre alle innleggene.

Problemet er at jeg er kommer til å bli nødt til å oppdatere den via mail pga begrenset båndbredde, dvs, jeg får ikke engang tilgang til en nettleser, kun e-post.

 

Måten jeg har tenkt å gjøre det er at jeg setter opp et php-skript som kjører f.eks hver time og leter etter mail og evt oppdaterer bloggen.

På serveren ligger alle motatte mails i fila /mail/domene/user/inbox , det er en tekstfil

 

Det første problemet er at php-skriptet ikke har lesetilgang til fila. Jeg kan endre rettighetene til fila slik at alle har tilgang til den, men hver gang det kommer inn en ny mail og den skrives til fila, endres filrettighetene til 0660 igjen. (ingen offentlige rettigheter).

 

Det andre problemet er at jeg ikke vet hvilken kommando som skal kjøres hver time på serveren. (jeg skal bare kjøre php-skriptet, sikkert en enkel sak)

 

Takk for all hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da må du nok sette opp ein cronjob. Du kan på samme tid be den om å endre rettigheita på fila til 0777.

 

Men slik som du har det no - blir blogginnlegga som blir posta via mail lagra permanent i ei flatfil?

Eg ville heller berre parsa informasjonen som blir sendt via mail, for å så skrive det til databasa.

 

Også ville eg hatt ein form for sikkerheit, for eksempel at du skriv inn ei kode som endrar seg for kvart nye innlegg, etter ei algoritme du sjølv spesifiserer (ja, litt security through obscurity, men det er betre enn ingenting.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...