Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

jensen og torrent = rebooter etter ca 2min


Anbefalte innlegg

jeg har bluecom(1mbit) og en jensen router(trur det er 6911) den med tråløst 11b.

og laste ned den nyste flash til den. men forsatt er feilen der.

 

feilen ligger i at etter ca 2min etter jeg har starta en torrent så rebooter routern. og må koble til for at den skal funke i gjen.

har slått/av på dmz og det hjelper ikke

har og slått av alt på firewall biten

 

er og feil med dmz på box'en feilen ligger i at den forworder bare lokal ip'en til box og ikke den inet ip'en.

 

jeg er åpen for forslag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det hjalp ingen ting :( routern stopper og boot'er og alle mister inet. er ikke noe galt med torrent/programet siden det funker fint på en avidi linje. bruker bitcomet.

alt virker som det er i flash fra dem jensen folka. og det er h**** og få tak i ny flash fra dem.

Lenke til kommentar

Hadde samme problemet med en smc bariccade også på bluecom linje. Jeg prøvde forskjellige saker uten at det hjalp. Forslaget til supporten var å bytte kanal. Hjalp ikke. Kort tid etter starta routeren å gi meg pakketap, byttet det ut med en asus wl500 deluxe, er KJEMPE fornøyd. Alt fra QOS til innebygd ftp server, mulighet å koble til en usb stikke eller usb HD som lagringsplass, masse muligheter for tweaking.

 

Sjekk denne siden http://wl500g.info/

Lenke til kommentar

Det kan hende at routeren din ikke takler mye trafikk på forskjellige iper/porter. Er ett kjent problem at visse routere låser seg ved bruk av nedlastningsprogrammer som knytter seg til mange brukere samtidig.

 

Løsning på problemet? man vet ikke, kikk litt rundt.. let lit på google og se om andre har samme problem som deg.

 

Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar

har finni en bra løsing: snylter wlan fra naboen til torrent og web og på den bluecom linja bruker jeg bare ip'tlf da klikker den ikke :)

skal ALDRI kjøpe jensen noen gang.

Stitch626 kan du save conf fil på routern din og sende den til meg. se om det hjelper min mail er erik at ranvik dot net

Endret av ranvik
Lenke til kommentar

Hei Ranvik

 

Det er kommet ny firmware til Jensen Air:Link 6911.

Den finner du her : http://www.bgc.no/drivers/drivers_product.asp?Search=AL6911

 

Mitt råd er å sjekke med forhandler / distributør når du kjøper ruter for å få en ruter som er tilpasset ditt behov, for det er forsjell i funksjonallitet på en ruter til 300 og en til 2000 kr...

Men dette problemer du her har, har vi ikke fått noen tilbakemeldinger på sålangt. Så det er mulig det er noe galt med ruter eller firmware. Hvis det ikke bedrer seg med ny firmware kan du ta kontakt med Jensen support (for tlf. nr. se online manual på cd platen) for eventuellt å bytte til ny ruter.

 

Mvh. Tor (Jensen Support)

 

:thumbup::thumbup:

Lenke til kommentar

@Ranvik

Jeg skal få sendt deg config fila i løpet av dagen eller morgendagen. Må bare fjerne wep-key og litt sånn :)

 

@mytoy

Den nyeste firmwaren, hva er nytt i den? Dumt det ikke står noe sted hva som er nytt.

Det er vel ingen planer om å legge inn qos eller båndbredde styring på denne routeren? For ellers virker den helt topp til mitt bruk. Litt kjedelig å kjøpe ny router fordi jeg trenger 1 funksjon.

Lenke til kommentar

nye firmwaren innholder kun noen fixer for problematikk med DNS.

 

6911 har ingen mulighet for å få QoS desverre.

 

SKal du ha en skikkelig ruter med QoS og båndbreddekontroll så kan jeg anbefale Draytek 2900 serien. Denne koster litt, men du får et hav av funksjoner og den er meget stabil. Finnes også med VoIP porter, så du kan legge VOIP kontoen rett i ruteren.

 

Se mer på www.draytek.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...