Gå til innhold

"Billig" TV som støtter S-Video. Maks 5000.


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg skal gå til innkjøp av en ny TV for meg selv. Den kan ikke være for dyr (5000kr er allerede "for dyrt") Den trenger ikke være så stor så lenge den er mer enn 14". Ellers må den støtte S-Video da den skal brukes i PC-sammenheng. :)

 

Hvor lønner det seg å kjøpe tv?

 

Det andre jeg tenker på er å skaffe meg et billig og dårlig surround sett. Hvordan skal jeg koble om jeg vil ha det til både PC og TV? :hmm:

 

En ting jeg HATER på billigTV'er er "gosting", vet dere om noen som er gode på dette området?

 

Takker for all respons :)

 

Mvh Audun Hagen

 

Post nummer 1000 :fun:

Endret av audhage
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Takker for svar! :)

 

Men Wooho, jeg har en S-Video kabel med SCART utgang på den ene siden, og den funker ikke på noen av våre TV'er. Bildet blir svart/hvitt. Det er derfor jeg lurer på det med S-Video. :hmm:

 

Svarene jeg har fått på svart/hvitt problemet er at tv'en ikke støtter S-Video i SCART kontakten. Kan det stemme? Vil noen av de adapterene du har foreslått fungere til dette?

 

(jeg svarer litt tregt da jeg sitter på et VELDIG ustabilt 3Gkort skjønner du. :()

 

Mvh Audun Hagen

Lenke til kommentar

Det spørs da om det er fra PC til TV du skal bruke en S-Video kabel. Fordi da kan det hende at du vil få svart/hvit bilde, men ved hjelp av noen få innstillinger vil du få farge det lover jeg deg. Du kan foreksempel koble den SCART Adapteren til en Video maskin eller DVD-spiller og da vil du få farge det lover jeg deg, fordi det fungerer 100% hos meg ihvertfall. :)

Lenke til kommentar

For å si det slik var innom Biltema i Stavanger tilfeldigvis i dag, og der så jeg at de solgte en S-Videokabel der den ene enden som du bruker til å koble til skjermkortet hadde S-video, mens den andre enden som skulle til TV`en hadde en Videokabel. Altså piss off kake hvis du spør meg så slipper du ny TV. ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Takk for respons. Men en TV trenger jeg uansett. De andre i huset er ikke mine skjønner du ;)

 

Men er det noen som har noe å si på den Runnerup2 linket til?

 

Om det er LCD eller vanlig glass bryr jeg meg ikke mye om. Så lenge bildet er godt og jeg får overført PC'ens signal er jeg fornøyd.

 

Mvh Audun Hagen

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...