Gå til innhold

Blir harddisk for varm?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har akkurat kjøpt meg en 300GB S-ATA disk som jeg installerte igår. Fra før har jeg en 30GB IBM disk (en gammel som jeg kun har noen filmer på osv) pluss en 120GB WD som jeg har brukt til både OS og alt annet. Nå viser det seg at jeg har problem med å lese fra denne disken... :dontgetit:

 

Hadde ingen problem med å installere Windows osv, men når jeg skulle kopiere diverse ting fra 120GB'en over på 300GB'en så gikk det utrolig treigt å kopiere 10GB. Å kopiere en MP3 på 3 MB tok ca 3 sekunder.... Det skjønner til og med jeg at det ikke skal ta. Videre så låser 120GB disken seg når jeg skal inn i mapper med mange filer som han må lese av. Jeg har fått kopiert mappen med MP3 nå, men når jeg skal inn på andre mapper så hender det at den låser seg. Det kan hende at både 300GB disken og 120GB'en har problem med å åpne mapper.

 

Det jeg lurer på er om dette er pga varme? Kjente på diskene og de var veldig varme. Har åpnet kabinettet og satt inn noen ekstra 80mm vifter jeg hadde liggende. Skal se om det hjelper noe. Hva tror dere kan være årsaken, og i så fall hva kan jeg gjøre for å fikse problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...