Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PCen starter ikke etter bruk av ATITool


Anbefalte innlegg

Jeg lastet ned ATITool for å få mitt PowerColor Radeon X800 XL til å yte max av det det kunne. På onsdag formiddag startet jeg opp ATITool og trykket på "Find Max Mem", for så å gå bort fra PCen en liten stund (jeg regnet ATITool for å være trykt å gå ifra siden det skrur ned mhz'en med en gang det blir artifacts. Det skal også nevnes at jeg kjørte det kvelden før, da helt uten problemer).

Da jeg kom tilbake var skjermen svart og ingen ting annet enn LEDene på kabinnet så ut til å funke. Jeg prøvde og trykke på restart-knappen, men det skjedde ingen ting. Så holdt jeg start-knappen inne for å prøve om den kunne slå av maskinen min. Men det hjalp ikke det heller. Det endte med at jeg dro strømmkabelen ut av PSUen. Jeg puttet den inn igjen og trykket på start-knappen. Ingen respons. Og sånn er det fortsatt :cry:

 

Min første tanke var at skjermkortet hadde gått, men da ville vel i hvert fall viftene og LEDene startet? :hmm:

 

Noen som Vet hva som kan ha skjedd?

 

Er evig taknemlig til den/de som kan hjelpe meg med problemet mitt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tusen takk for svar LA8464, men maskina mi gi fortsatt ikke livstegn fra seg etter at jeg prøvde å starte den opp uten skjermkort. :no:

 

Har dessverre ikke andre kort tiljengelig, og jeg kommer heller ikke på noen med PCI-e kort som jeg kan teste det ut med. Men hvis skjermkortet er defekt, ville ikke da resten av systemet (i hvert fall vifter) starte når jeg trykker inn startknappen?

 

 

Takker for svar :thumbup:

Lenke til kommentar
Kan være at da skjermkortet på "overklokka" at det tok så mye strøm fra PSU at den ga etter og "døde"?

 

Utenom denne forklaringen kommer jeg ikke på noe annet. Bare fordi skjermkortet har klikka skal pcen skru seg på.

 

Buffaloboy

Er nok rett det ja. Testa med en 300W Q-tec jeg fikk lånt av broren til eplee, og da starta PCen opp.

 

Dette dekkes vel av garanti, eller bortfall den siden jeg overklokka skjermkortet? :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...