Gå til innhold

Alternativ til S65


Gjest Yoshi

Anbefalte innlegg

Gjest Yoshi

Mornsann.

 

Jeg skal kanskje kjøpe ny mob i neste uke, altn. senere, og har da sett meg ut Siemens S65.

Mitt mobilkjøp avhenger av en annens mobilkjøp, så om han velger å kjøpe ny er jeg nesten nødt (ikke spør).

 

Jeg går fra CX70 og hadde egentlig ikke planer om å kjøpe ny, men nå må jeg ha en med blåtann som ikke er så forferdelig dyr.

Siden jeg allikevel da, kanskje, skal kjøpe ny hadde det vært greit å forbedre noen andre ting også (les: minne og kamera).

Siemens S65 virker da veldig idéell (er det sånn det staves?), da det blir nesten som å bare oppgradere den gamle. Skjermen og menyene er den samme, og stilen og tastesettet er likt, bare at på S65 er det bedre å trykke på har jeg hørt.

 

Men jeg vet ikke om jeg har så veldig lyst til å kjøpe ny Siemens-telefon, da Siemens-telefoner gjerne er litt sløve.

Noen som har noen forslag til andre telefoner med liknende specs som S65 i samme prisklasse? Finner ingen selv, så da er det kanskje ingen?

 

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Yoshi

*Har SE-fobi, i grunn*. Men den kan være grei.

Hadde egentlig tenkt meg Siemens, siden jeg er så fornøyd med dem.

Hvis ikke vil jeg ha noe som likner, hehe :p

Menyene og MMS-laginga er viktig. Å lage MMS på NOkia suger, Siemens og SE er de andre jeg har prøvd. De duger.

Husk, eneste krav:

-Mucho minne (11mb ++/minnekort)

-Kamera (VGA, trenger ikke mer)

-Menyer som likner på Siemens

-Skjerm på 128x160 minst

-Blåtann(kanskje det viktigste)

 

Ellers skal det være nogenlunde samme specs som S65. Og samme pris. Prisen er viktig.

Lenke til kommentar

Alternativ til S65 er i uprioritert rekkefølge:

Sony Ericsson K700i - 1501,-

Nokia 6230- 2400,- (denne prisen var vel stiv, trodde de gikk for mindre?)

Nokia 6600 - 2090,-

Motorola E398 - 2654,-

 

Av disse ville jeg valgt K700i hvis jeg var deg. Jeg har selv prøvd og brukt S65 og K700i over tid, og jeg er skuffet over både menyen (fargetristheten på ikonene) og lengden (den er vel lang for min lomme).

Fordelen S65 har over K700i mener jeg er støtte for minnekort, men til gjengjeld har K700i:

- radio

- mp3spiller

- støtte for fargerike temaer

- lett å lage mms på

 

Dessuten er K700i et par hundrelapper billigere enn S65 også. Men siden du har fobi mot SE bør du kanskje teste ut begge for så å ta en avgjørelse.

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi

Ja, kjenner mange med K700i, så det skulle ikke være noe problem. S65, derimot, er det ingen jeg kjenner som har.

Kjenner en som har tasta litt på en for lenge siden.

Tastene er vel gode også.

Og skjermen på K700i er jo også skarpere og klarere.

K700i er jo også billigere.

Hm.. Minnekort er leit.

Men 40mb er jo bare *regne* 2mb mindre enn jeg vil få med S65 (10mb + 32mb).

 

Men men. Spørs egentlig om jeg må kjøpe ny.

Han som kjøpet avhenger av tviler litt...

Lenke til kommentar
*Har SE-fobi, i grunn*. Men den kan være grei.

Hadde egentlig tenkt meg Siemens, siden jeg er så fornøyd med dem.

Men jeg vet ikke om jeg har så veldig lyst til å kjøpe ny Siemens-telefon, da Siemens-telefoner gjerne er litt sløve.

Snakker du ikke litt imot deg selv her, hehe :)

Lenke til kommentar

Enig med Cartman, CX75 skal jo være bedre enn S65. Jeg har også lyst på S65 pga menyene, telefonboken, og ikke minst tastene. De er nydelige.

CX75 har i tillegg:

-mp3/radio (som vistnok ikke kan spilles i bakgrunnen, S75 BØR ha det)

-mindre og skarpere skjerm

-------

Etter det jeg har funnet ut har S65 kort batteritid, og skjermdekket blir fort oppskrapet. Noen som vil bekrefte/avkrefte det siste? Kommer det støv under skjermen?

Endret av Shhhh
Lenke til kommentar

Jeg bruker selv Siemens S65 og synes det er en god mobil.

 

Bluetooth og IR funker helt bra.

 

Det er også støtte for kort, jeg tror kortet som følger med er på 32MB, men du kan nok kjøpe opp til 256 eller kanskje 512MB.

 

Menyen kan være litt stygge i starten, men du blir veldig raskt vant til det.

 

Ringetoner har mye bass, og av og til kan det være vanskelig å høre melodien, i forhold til mobiler som K700i.

 

Mobilen kan desverre være litt treg... Ikke det raskeste jeg har sett...

 

Kameraet er kjempebra, så lenge det er lyst. Blir det litt mørkt vil det bare bli kornete. Men det er jo tross alt 1.3 megapixel som en trøst, så det blir gode bilder med lyst.

 

Tastene som du nevnte er gode, i hvertfall til å være så små.

 

Henger seg skjelden, har lite problemer med det.

 

Bluetooth kan rask bli en batterisluker, har jeg oppdaget. Så du burde ikke ha den på når du ikke trenger den.

 

Batteritiden er grei, ingen problemer. Det er nok bedre batteritid på S65 enn på mange andre nye mobiler. Gamle mobiler har faktisk mer batteritid...

 

Kommer kanskje på mer jeg kan skrive etterhvert.

 

Alt i alt synes jeg det er god mobil. Men det er jo ikke jeg som skal bestemme hva slags mobil du skal ha, så dermed må du jo selv bestemme deg.

Endret av amezis
Lenke til kommentar
Gjest Yoshi
*Har SE-fobi, i grunn*. Men den kan være grei.

Hadde egentlig tenkt meg Siemens, siden jeg er så fornøyd med dem.

Men jeg vet ikke om jeg har så veldig lyst til å kjøpe ny Siemens-telefon, da Siemens-telefoner gjerne er litt sløve.

Snakker du ikke litt imot deg selv her, hehe :)

Hehe, jo :p

Det jeg prøver å si, er at jeg er veldig fornøyd med Siemens, men det er noen ting jeg ikke er så fornøyd med som dessverre hengr igjen på alle Siemens-telefoner. (les: tregheten) Alle siemenstelefoner har en liten tendens til å henge seg litt opp i menyer en gang i blant, de kan være litt trege på kamerasøker, lagrer videoklipp noe så sinnsykt sakte at man nesten unngår å bruke funksjonen på tross av at videoklippene duger.

 

Angående CX75 og venting, så er det egentlig ikke snakk om noe venting. Jeg trenger en telefon som er på markedet nu, så S65 eller K700i er gode alternativer.

Skal jeg ha telefon, som er usikkert, så skal det skje i neste uke, regner jeg med.. Grunnen er at jeg bare er nødt til å ha en telefon med blåtann, plutselig. Og det har ikke min nåværende CX70.

 

E398 skulle jeg faktisk ha en gang i tiden, men butikken fikk den aldri inn.

"Vi har den nok i morgen, "Om ikke fredag, får du'n på manda," "Nei, den har ikke kommet enda. Kom tilbake i morra da, da har vi den nok,"

 

Men den er nok litt for dyr, den koster jo faktisk nesten 900kr mer enn S65, ikke det jeg regner som samme prisklasse.

Under 2000kr hadde vært greit.

 

 

 

Angående støv under dekselet: ja, det er et snålt fenomen på Siemens-elefoner, det også, hehe. De kommer støv under som ikke er synlig i kunstig belysninger, men så snart du beveger deg ut i sola, blir telefonen nesten uleselig. Dette kan løses med å bare ta av dekselet og børste littegrann, hehe. Men det skjer så ofte...

 

Da står jeg igjen med S65 og K700i som foreløpige alternativer (kanskje 6600 også). Forskjellen er jo mp3-spiller, mp-kamera og minnekort. OG skjermen, selvfølgelig.

Jeg bruker nesten aldri telefonen min ute, og har en fungerende mp3-spiller. Dessuten har jeg bare win98, så jeg får nok aldri overført en dritt uansett.

Tilbehør er viktig. Hva følger med til K700i?

Headsett og datakabel vet jeg, er det noe mer?

Til S65 følger det vel ikke med noe som helst... Et minnekort på 32mb og ellers en lader, en cd-rom og fire manualer på forskjellige språk. Kanskje en sånn dekseldirk også..

 

Jaja, om dere har noen innspill, så kom med dem, før jeg begynne rå prate med meg selv her...

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi
Angående CX75 og venting, så er det egentlig ikke snakk om noe venting. Jeg trenger en telefon som er på markedet nu, så S65 eller K700i er gode alternativer

 

Kan ikke vente, men skulle gjerne gjort.

Får vite i dag eller i morra om jeg skal kjøpe ny, så nå må jeg bestemme meg.

 

Noen som vet om det er videoredigeringsprogram på K700i?

Vet at det ikke er det på S65. Det er litt nedtur, for det er heftig. Har ønsket meg det lenge, hehe...

 

Deksler er også viktig! Jeg liker å bytte deksler :p

Det har jeg egentlig aldri fått gjort med CX70, selv om det går an.

Er vanskelig å få tak i. Men har funnet et sted med heftige deksler nå :p

Litt fjortissfakor over dem, dog...

Vet at deksler til K700i er umuligheten selv å få tak i, men deksler til s65, da?

Vet at det er noen på QXL stadig vekk...

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi
En annen ting som ikke er nevt. S65 er en del lengre (1 cm) enn K700i.

@amezis og Vegard_: Har du problemer med riper i skjermen?

Størrelsen driter jeg nesten i.

Bare den ikke er like stor og tung som P800 *grøsse*, så.

 

Har null problem med riper i skjermen på CX70. Støv under skjermen er verre...

Telefonen har vanskeligheter med å ripe seg opp annet enn på kanten av dekslet rundt skjermen, der er det veldig skarpt.

Men det er ikke plagsomt.

 

Vet at SE har noe som heter Video DJ, finnes det på K700i?

 

Of, forresten, er det ikke sånn at man kan lage egne ringetoner på K700i?

Er det sånn at man kan skrive inn egne noter selv, eller bare setter man sammen noen forhåndsinnstallerte lydklipp?

Endret av Vegard_
Lenke til kommentar

man skulle ikke tro det siden s65 ikke har utskiftbare deksler.. men det kommer støv under skjermen, blir litt småirriterende når man ser på den i sollys :no: ellers kicker den ass`N te k700i designmessig synes nå eg :roll: selv om k700i e fin den og :love: totalt sett e k700i et bedre kjøp mener nå eg :) men maaaange som har den :dontgetit: vil du skille deg ut e s65 et bedre valg

Endret av 3000
Lenke til kommentar
Tilbehør er viktig. Hva følger med til K700i?

Headsett og datakabel vet jeg, er det noe mer?

Følger datakabel med? Hmm, det har jeg aldri hørt om i hvert fall.

 

Hvorfor MÅ du ha blåtann akkurat nå? Absolutt ingen mulighet til at du kan vente på CX75?

S65 er jo på mange måter ganske lik din nåværende telefon.

Hmm, K700i, da? Minusene er minnekort og at "alle" har den. Trenger du mer enn 41mb minne? Er det så farlig at mange har den?

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi
Tilbehør er viktig. Hva følger med til K700i?

Headsett og datakabel vet jeg, er det noe mer?

Følger datakabel med? Hmm, det har jeg aldri hørt om i hvert fall.

 

Hvorfor MÅ du ha blåtann akkurat nå? Absolutt ingen mulighet til at du kan vente på CX75?

S65 er jo på mange måter ganske lik din nåværende telefon.

Hmm, K700i, da? Minusene er minnekort og at "alle" har den. Trenger du mer enn 41mb minne? Er det så farlig at mange har den?

Eh, ja? Det følger da med en datakabel?

 

Husker nå klart og tydelig at jeg ba om at ingen skulle spørre om hvorfor jeg MÅ ha blåtann på.

Venting? Nei, skal jeg ha ny, skal jeg ha det nå.

Med mindre CX75 kommer nå?

 

Jeg står egentlig i kontrast til alle andre mennesker, unntatt bror, her jeg bor, så å skille seg ut er egentlig noe jeg er vant til.

Men det spiller egentlig ikke så stor rolle.

 

Angående minnet så trenger jeg i grunn ikke mer enn 30mb som jeg har tilgang til.

På CX70 har jeg bare tilgang til 8 av de 11mb jeg har. Jeg tar masse bilder og er kjempesjalu på bror som har 32mb på sin og kan ta sykt mange flere bilder.

 

På K700i er minnet 41mb, på S65 er minnet bittelitt mere.

Kan jo da ta like mange bilder og så videre. Er bare så lei av å ha så trangt med minne på min nåværende telefon.

 

Hadde egentlig planlagt å løse minneproblemet med å kjøpe datakabel, men har win98 på pc-en, så det hadde ikke funka. Da er det jo bedre å ha en telefon med tilstrekkelig minne. Skulle likt å hatt en med minne midt i mellom, men det finnes ikke? LG T5100 har jo 32, men den har ikke blåtann :ermm:

 

Men nå lurer jeg på et par ting om de forskjellige:

-har noen av dem videoredigeringsprogram?

-På K700i er det ringetoneeditor eller noe, åssen funker det?

-er det kameraknapp på noen av dem?

Lenke til kommentar
Men nå lurer jeg på et par ting om de forskjellige:

-har noen av dem videoredigeringsprogram?

-På K700i er det ringetoneeditor eller noe, åssen funker det?

-er det kameraknapp på noen av dem?

Tror ikke noen av de har videoredigeringsprogram.

Hsuker ikke helt, men, det er lagt inn mange små toner av fdorskjellige slag som man kan sette sammen til en ringetone. Ikke så veldig avansert egentlig, men morsomt de første gangene.

K700i har hvert fall kameraknapp.

Du klarer deg med VGA-kamera sier du, og 41mb holder vel. Da er det ikke så utrolig mange fordeler for å kjøpe S65 lenger.

 

Edit: Og nei, det følger ikke med datakabel til K700i.

Endret av Redline_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...