Sagmyr Skrevet 30. juni 2005 Skrevet 30. juni 2005 Hei Fungerer SATA2 på vanlig SATA hovedkort? Tenkte å kjøpe dette HK'et + en SATA2 disk: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=305264&view=detailed
Rayline TWB Skrevet 30. juni 2005 Skrevet 30. juni 2005 Normalt så gjør det det - men du mister overføringshastigheten for SATA II hvis du har et HK som kun støtter SATA (I). Altså 150 istedet for 300.
Sagmyr Skrevet 30. juni 2005 Forfatter Skrevet 30. juni 2005 Oi.. såpass mye endring i hastighet :/ Da skifter jeg like godt til Deluxe utgaven av A8N
Olaaaaa Skrevet 30. juni 2005 Skrevet 30. juni 2005 :ahem: Det er bare det at ingen disker, ikke engang raptoren er i nærheten av å bruke hele kapasiteteten på SATA (1). Tror t.o.m. at det er vanskelig å få brukt hele kapasiteten på P-ATA 133. Så det er ingen grunn til å bruke mange kronene på et hovedkort som støtter SATA2, av betydning er det vel bare NCQ som du går glipp av, og det er egentlig bare nyttig (såvidt jeg har lest) i store servere.
enl Skrevet 30. juni 2005 Skrevet 30. juni 2005 Jupp, dagens disker utnytter ikke engang ATA/100 fullt ut. Når det gjelder ulike busshastigheter, kan det være lurt å ha i bakhodet at det dreier seg om teoretiske hastigheter Selv så kjøpte jeg et kontrollerkort som støtter NCQ og hot-swap, som er S-ATA II spesifikasjoner. Eneste kortet ikke støttet var båndbredden til S-ATA II, men det spiller ingen rolle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå