Gå til innhold

Abit Geforce 4 ti4200 + KT7A-Raid = bad ?


Anbefalte innlegg

Hmm ... detta var kjipe greier...

 

Fikk endelig nye skjermkortet mitt istad, men det funker ikke akkurat bra :sad:

 

Maskina booter finfint og det er fint bilde i Windows, MEN jeg har seriøse problemer med å få 3D til å funke. I Dxdiag går DX7-testen fint, mens DX8.1 kræsjer med denne feilmeldinga :

Direct3D test results: Failure at step 5 (GetDeviceCaps): HRESULT = 0x8876086a (3D not available)

 

Kortet feiler på 3Dmark2001SE, og på alle andre spill/programmer som bruker DX8.1 ...

 

Har som sagt Abit KT7A-Raid, rev 1.2 med bios 7N(nyeste), Win2k Pro med servicepack 2, DirectX 8.1(lasta ned direkte fra Microsoft), og nyeste Via 4in1. I bios er så og si alt skrudd på disable, og ikke noe er klokka...

 

Jeg bruker de orginale driver'ne som fulgte med kortet, siden de nyeste Detonator-driverne(29.42) ikke funker i det hele tatt (!)...

 

Men det snodigste er at på KT7A-maskina til bror'n min funker alt finfint ... (rev 1.2 med orginal bios og gamle 4in1)

 

... og som om ikke DET var nok ... så vil ingen av maskinene mine inn på Abit's hjemmesider! Andre på nettet kommer tydeligvis inn, bare ikke meg :cry: Er dette bare dagen da ALT skjer ? *syns Abit skjermkort skal funke på Abit hovedkort !*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...