Gå til innhold

Ressurser om objektorientert programmering (OOP)


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg lurer på om noen kunne anbefale noen gode ressurser / læremidler som tar for seg objektorientert

programmering (OOP)?

 

Jeg vet ikke hvorvidt jeg trenger en veldig dyp forklaring i alle aspektene ved OOP, men gjerne en

grei innføring innenfor emnet.

 

- rafael

Endret av Rafael
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Wikipedia om objekt-orientering kan jo være en grei start for en innføring, siden inneholder også endel relevante linker :-)

 

....og om du lurer på litt innføring i noen objektorienterte språk kan du f.eks. sjekke ut: Open Book Project - How to think like a computer scientist som har gratis bøker som dekker Java, C++ og Python (og Logo! (et språk jeg husker vi programerte tegninger i på ungdomsskolen for 8-9 år siden. På TIKI-100 maskiner ;-)).

Endret av PuseOdd
Lenke til kommentar

Setter pris på tilbakemelding!

 

Jeg har egentlig allerede sett Wikipedias innføring i OOP, uten at jeg dessverre føler at jeg har forstått

nok. Vet ikke om det er meg, men føler til tider at innholdet i Wikipedia er litt tungt å forstå dersom

en ikke har en grei innføring i emnet på forhånd. Skal helt klart se litt mer på OBP.

 

Takker meget!

Lenke til kommentar
Object-Oriented Programming Concepts (fra java.sun.com) kan være verdt å titte på og. Den er riktignok med java som eksempelspråk, men den er nok generell nok til at du bør få mye utav den :-)

Ja, det er akkurat noe slikt jeg (i utgangspunktet) var ute etter.

 

Jeg var også på Norli i Oslo i dag for å se om de hadde noen gode bøker om emnet, men dessverre

så var de fleste bøkene om OOP for personer med mer programmeringserfaring enn meg

(profesjonelle om du vil).

 

Takk for innlegget PuseOdd!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...