Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ingenting virker på internett


Anbefalte innlegg

hei eg trenger litt hjelp her! Fetteren min har bygget data til oss og ingen spill,firefox eller noe virker på internett. det er bare internett explorer som virker. noen som kan hjelpe? helst svar sån at eg fårstår det for eg kan nesten ingenting med data:)

 

PS: eg har fått vite at eg må åpne en eller annen port når eg har høyre klikket på IE snarveien men eg vet ikke kass.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Kjører du windows xp? Er du koblet til en ruter?

Du trenger nok ikke å åpne en port for å bruke firefox da firefox bruker den samme porten som Internet Explorer til å koble til internett. Dette er port 80 og denne porten er garantert åpen allerede som default i ruteren din. Problemet her er nok heller at du har en brannmur eller lignende som er satt til å ikke akseptere at Firefox kommer på nett. Disable det du har av brannmurer eller konfigurer dem til å akseptere Firefox!

 

Hvis du skal spille et spill eller lignende som trenger andre porter(de fleste spill gjør det) så må du inn i ruteren din for å åpne porter.

 

Først finner du ut hvilke porter du må åpne for å kjøre spillet/programmet ditt; dette kan du f.eks se her: http://www.portforward.com/cports.htm

Deretter finner du ut hvilken ruter du har og følger guiden til din ruter på denne siden: http://www.portforward.com/routers.htm for å åpne riktig port(er).

 

Ta også en titt i nettverk FAQ'en. Der finner du svar på mange av dine spørsmål! ;)

Endret av White Fox
Lenke til kommentar

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget.)

Lenke til kommentar

Jeg tipper du har ikke installert Windows XP-driverene for det intergrerte nettverkskortet, og dermed aner ikke XP at det er der - selv om du plugger det i.

Driverene finner du på driver-CD'en som fulgte med hovedkortet.

 

Bruker du et eget nettverkskort (PCI, settet i et ledig "spor" på hovedkortet) må du finne driverene fra produsenten av dette nettverkskortet om det ikke er Plug'n'Play (auto-konfigurert når Windows XP starter).

Lenke til kommentar
Jeg tipper du har ikke installert Windows XP-driverene for det intergrerte nettverkskortet, og dermed aner ikke XP at det er der - selv om du plugger det i.

Driverene finner du på driver-CD'en som fulgte med hovedkortet.

 

Bruker du et eget nettverkskort (PCI, settet i et ledig "spor" på hovedkortet) må du finne driverene fra produsenten av dette nettverkskortet om det ikke er Plug'n'Play (auto-konfigurert når Windows XP starter).

Han sier jo at han kommer på internett gjennom Internet Explorer så da er det vel ikke nettverkskortet det er noe problem med?

Lenke til kommentar
Han sier jo at han kommer på internett gjennom Internet Explorer så da er det vel ikke nettverkskortet det er noe problem med?

Om en kobler ifra TP-kabelen og starter IE får man bare mld om at den ikke får kontakt med domener/IP'er. Har en litt ustabil router her, så jeg mister IP og gateway og slikt :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...