Gå til innhold

Får ikke spilt av noe med Ipod mini.


Anbefalte innlegg

Søsteren min har akkurat fått en Ipod mini. Jeg skulle hjelpe henne med å overføre noe musikk. Jeg kopierte over noe, sånn som jeg har gjort med de andre jeg har vært borti. Men hun hadde funnet ut at man trengte en CD og noe greier. Og prøvde litt for seg selv. Men uansett hva vi gjør så sier ipoden at en feil melding med en mappe og en varseltrekant. Må man ha USB 2.0? For er litt usikker på om familie pcen har det.

 

 

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Søsteren min har akkurat fått en Ipod mini. Jeg skulle hjelpe henne med å overføre noe musikk. Jeg kopierte over noe, sånn som jeg har gjort med de andre jeg har vært borti. Men hun hadde funnet ut at man trengte en CD og noe greier. Og prøvde litt for seg selv. Men uansett hva vi gjør så sier ipoden at en feil melding med en mappe og en varseltrekant. Må man ha USB 2.0? For er litt usikker på om familie pcen har det.

 

 

Takker for alle svar.

Den varseltrekanten er ett kejnt problem. I de aller fleste tilfellene jeg har hørt så må man sende inn ipoden til Apple, man får da en ny. Men så er dette ipod mini da, har aldri vært borti problemet på disse, men heller på de større typene.

 

Har du installert itunes da?

Er ipoden kjøpt av forhandler(hvilken)?

Lenge siden den ble kjøpt?

Lenke til kommentar
Ja har installert Itunes, den ble bestilt i forrige uke fra Apple.

Skal jeg ta kontakt med support eller bare sende den rett inn til apple igjen?

Vel, du sender inn slik skaderapport på apple sine hjemmesider, det er en litt krevende prosess, 15min tar den vel, å da skal du beskrive skaden og slikt.

 

Så kan du derretter følge status for behandlingen.

Det første som dukker opp er vel at de behandler rapporten din, derretter så vil den endre status til dispatch sent, dvs at det har sendt en pakke til deg, hvor du skal legge ipoden i, får å få den sendt nedover til nederland.

 

Men får du tar for deg dette da, har du prøvd å holdt nede menu og select(den midterste kanppen) i 8sec?

 

Det finnes ogsån andre muligheter som kan prøves, disse får du beskjed om å prøve før du liksom starter å lage en slik skaderapport. Les f.øvrig på apple sine sider!

Lenke til kommentar
Søsteren min hadde samme problemet på sin maskin uten USB2.0. Plugget den inn i min som har USB2.0 og den funket som bare det. Står vel i systemkravene at den krever det, tror jeg.

Bra du kom med det innspillet nå da, og ikke etter at alec hadde fått sendt den inn! :yes:

 

Ipod Mini er ikke akkurat min bestevenn, så kjennern ikke så godt

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

hadde samme problem med min 4th Gen 20GB Ipod. Sendte den inn til dem på Søndag. Må inrømme at kundeservicen til Apple når det gjelder ipods er grusom. En venn av meg ringte dem og spurte hvor lang tid det ville ta før hans ipod som han sendte inn ble fikset og han fikk ny en. Her er hva de sa!

 

 

"Nja, det vil nok ta ca 3 Uker (merk at apple.com står det 3-5 Buisness Days), fordi vi må få inn flere erstatningsipods.. Men men, Ipods går jo aldri i stykker heller da"..

 

Er det bare jeg som ser en motsigelse her? "Går aldri i stykker" men de må få inn flere erstatningsipods? hehe. vel vel.

 

En annen ting er at det er en stor sjanse for at når du sender inn Ipoden din får du ikke en ny en, du får en skadet en som har blitt reparert, tar ikke mange minutter på Apple sitt diskusjonsforum før man ser at mange av de som har fått "Nye" ipods går i stykker latterlig fort, eller er ødelagt før man får dem! Jeg blir provosert jeg når Apple lager noe som de selger for så sinnsykt mye penger, og som det er så dårlig kvalitet på!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vet dette er en litt gammel tråd men uansett.

 

Er det noen som har en god løsning på det problemet med mappen og utropstegnet? Jeg fikk en ny iPod mini (på garanti) pga. dette problemet og etter å ha ladet opp den nye iPod'n, installert iPod Updater (nyeste) og trykka på formater så kommer samme forbanna feilmeldingen opp på den nye iPod'n også!! Jeg blir gær'n ass. Og jeg får heller ikke gratis telefonsupport lenger så jeg finner liksom ikke ut av hva som er problemet :cry:

Lenke til kommentar
Vet dette er en litt gammel tråd men uansett.

 

Er det noen som har en god løsning på det problemet med mappen og utropstegnet? Jeg fikk en ny iPod mini (på garanti) pga. dette problemet og etter å ha ladet opp den nye iPod'n, installert iPod Updater (nyeste) og trykka på formater så kommer samme forbanna feilmeldingen opp på den nye iPod'n også!! Jeg blir gær'n ass. Og jeg får heller ikke gratis telefonsupport lenger så jeg finner liksom ikke ut av hva som er problemet :cry:

Du må installere softwaren på nytt.Gjorde samme feilen når jeg fikk min

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...