Gå til innhold

Hvor mye defence trenger jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er maintank i guildet, og har 428 i defence for øyeblikket.

Er det noe poeng å få Defence opp til 450? Har noen drops som kan farmes slik at dette er mulig.

Takker.

ps: er selvfølgelig Warrior.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som prest skal jeg si at det er en drøm å heale en warrior som har mye defence. Dette er vel mest brukbart i 5man instancer, og kanskje i molten core, men der er det som regel overheal uansett :) Prot. specca warrior + disc/holy specca priest = dream team i pve :) Det går kanskje ikke så fort, men kan jo ta opptil mange mange elites på samme tid ja.

Skrevet

Er ikke alltid defence er det beste å ha, men på noen bosser er det jo bra.

+1 i defence skill øker dodge, parry og block med 0.04%. Så om du har 300 i defence på lvl60 og 128 ekstra pga items, blir utregningen :

0.04% dodge sjans * 128 = 5,12% ekstra dodge sjans

0.04% block sjans * 128 = 5,12% ekstra block sjans

0.04% parry sjans * 128 = 5,12% ekstra parry sjans

I MC kan det være greit å ha pluss på def på de items som gir mye pluss og pluss til fireres på de items som gir mye fire res. Altså en god blanding av de to. Baron Geddon blir helt talentløst lett med mye fireresistnace for eksempel.

Skrevet

+1 i defence skill øker dodge, parry og block med 0.04%. Så om du har 300 i defence på lvl60 og 128 ekstra pga items, blir utregningen :

I MC kan det være greit å ha pluss på def på de items som gir mye pluss og pluss til fireres på de items som gir mye fire res. Altså en god blanding av de to. Baron Geddon blir helt talentløst lett med mye fireresistnace for eksempel.

Men er det noe vits for meg å komme meg til 450 i Defence?

er ikke noe stort problem.

Skrevet (endret)

skaff deg fullt might sett. da har du et meget bra tanking gear. +at du ikke trenger å betale noe som helt for det. tar bare lang tid å få alle dropsa. dette gir ikke like høy defence som hvis du farmer alle de beste +defence itemsa i highlvl instancene. men det er mye armor, dodge, resistancer og stam, strength. +setitem bonusene.

<3 8/8 set bonusen til might: +15% threat på sunder armor.

Endret av Henrik2k
Skrevet

Men er det noe vits for meg å komme meg til 450 i Defence?

er ikke noe stort problem.

Da kan du jo bare endre litt på regnestykket da :

450 def

0.04% dodge sjans * 150 = 6% ekstra dodge sjans

0.04% block sjans * 150 = 6% ekstra block sjans

0.04% parry sjans * 150 = 6% ekstra parry sjans

kontra

428

Synes ikke def har alt å si som warroior - er spillern bak som må være god uansett, og tror ikke du vil ha noen merbar forskjell fra 428 til 450 - du vil sikkert få endel heals fordet :)

Skrevet
Er mest Molten Core bosser jeg er interessert i å måle opp mot her.

Lucifron slår jo rimelig hardt..

Hvis du syns Lucifron slår hardt, gled deg til Golemagg på 5%.

Skrevet (endret)

Jeg har Main tanka i mc uten noe ekstra defense ^^ Altså, 300 :p

Dessuten, så er det ikke bare bare mer dodge osv defense gir, men også mindre sjanse for mobs å critte deg. Så med 400 defense er det ca. ~1 % sjanse for at mobs får inn en crit på deg :) (såvidt jeg husker)

Edit: Ja, er det ikke kjekt at warriors bare har pve epic sets? :love: .. :whistle:

Endret av M@R7!N

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...