Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

konstant 80%+ cpu load


Anbefalte innlegg

Begynner merklige ting å skje med pc'n, har konstant 80%+ cpu load, og ifølge taskmanager så er det ingen prosesser som tar cpu load, prøvde å formatere, og la inn windows på nytt, var normalt i 5 min, så begynte cpu load å ligge på 80%+ igjen.

finner ik virus, finner ik spyware etc, ingenting, checkdisk har eg køyrt på fleste disker.

SATA disk lager lyder, (synger på siste verset), men PATA disk virker normal.

 

drittlei heile forbanna drittpc

 

AMD64 S754 3000+

Gainward Geforce 6800LE

Twinmos 2x512

 

noken som har forslag til fiks? ellers blir det avliving

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke helt hvordan du kan se at det er 80% load når task manager ikke viser fra hvor...

 

Prøv følgende... Gå inn på prosesser og følg nøye med. Noen ganger er det programmer

som hopper høyt og lavt i load... slik at det kan se ut som om det ikke er noe serlig load. Men de vil vise seg i små perioder...

 

Anng. HD: Du kan prøve å installere på en annen disk. Har selv hatt en disk som var veldig sliten som jeg bare kunne glemme å bruke... Finnes eventuelt programmer som sjekker disken din... Vet seagate har et som du sikkert kan bruke på din også...

 

 

Om det deretter ikke løser seg er det nok noen drivere som ikke er helt gode eller at de rett og slett er fraværende...

. Prøv å starte med blanke ark og det første du gjør er å oppdatere BIos om det ikke er gjort.

Deretter installere ett og ett program... Kommer ikke feilen frem da er det kompatibilitetsproblemer vil jeg tro...

Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt hvordan du kan se at det er 80% load når task manager ikke viser fra hvor...

 

Prøv følgende... Gå inn på prosesser og følg nøye med. Noen ganger er det programmer

som hopper høyt og lavt i load... slik at det kan se ut som om det ikke er noe serlig load. Men de vil vise seg i små perioder...

 

Anng. HD: Du kan prøve å installere på en annen disk. Har selv hatt en disk som var veldig sliten som jeg bare kunne glemme å bruke... Finnes eventuelt programmer som sjekker disken din... Vet seagate har et som du sikkert kan bruke på din også...

 

 

Om det deretter ikke løser seg er det nok noen drivere som ikke er helt gode eller at de rett og slett er fraværende...

. Prøv å starte med blanke ark og det første du gjør er å oppdatere BIos om det ikke er gjort.

Deretter installere ett og ett program... Kommer ikke feilen frem da er det kompatibilitetsproblemer vil jeg tro...

vedlagt ligger screenshot, kun installert NOD32, Daemon tools, og drivere..har prøvd 3 disker..same shit..installert på andre partisjoner og..

køyrt checkdisk og..++

post-238-1119968866_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Ja da er det vel bare en ting å gjøre...

og det er å feilsøke hardware ved å prøve eventuelt annet minne eller hovedkort.

Må være noe som ikke sammkjører helt. Kan jo prøve med et gammelt skjermkort om du har det også.

 

Ellers vet ikke jeg ihvertfal. Sorry

er merklige greier..kom sånn plutslig..

 

køyrte harddisk teste igår fra seagate, fant ingenting, og køyrte checkdisk på alle disker. fant 0 feil

 

takk for forslag=)

Lenke til kommentar
Instaler windows på nytt... tror ikke andre ein Bill Gates klarer og svare på de dær! :w00t:

har installert på nytt 2 ganger, på forskjellige plasser.

alt går siiiiiinsjukt treigt:(

 

prøvde nye hovedkort driverar, ingen effekt

ditta her er det værste eg har vert borti innafor data ever

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...