Gå til innhold

Spille pc til ca 10000kr!


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har tenkt til å kjøpe meg ny pc hvis jeg får solgt den gamle!

Den skal klare ALLE de nyeste spillene og noen framover som kommer som feks:

San Andreas, Battlefield 2, F.E.A.R, SWAT 4 og mange krevende spill!

 

Da har jeg satt i hop:

 

Hovedkort:DFI Lanparty NF4 SLI-DR, er dette bedre enn ASUS A8N SLI Deluxe?

CPU: AMD 64 3500+ eller holder det med 3200?

RAM:OCZ 1024MB Dual Channel Platinum Edition

harddisk: Seagate 250gb, bråker denne mye?

Skjermkort: X800xl med 256 minne (PCI e)

 

Skal ha 1024 mere ram senere!

 

Hva tenker dere? Klarer denne og kjøre de nyeste spilla?

Har dvd brenner og har funnet kabinett og strømforsyning!'

 

Takk for svar!

Endret av DreamT
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bra pc ja, den der liker jeg med et par unntak... Mange som vil si at det minnet der er for dyrt, at det blir ikke forskjell i spill osv osv. Jeg digger dyre minnebrikker, OCZ Platinum og Corsair XL/UL er skikkelige godbiter.

 

Unntakene: Skjønte ikke hvorfor du velger det hovedkortet for å kjøre ATI skjermkort på? Skal du ha SLI eller ikke?

 

XL-korta får masse skryt i tester, mye kort for pengene. Foretrekker nvidia jeg da, men det blir faktisk dyrere for omtrent samme ytelse. Får håpe prisene faller litt nå som 7800GTX er ute, kanskje 6800ultra kommer ned til under 3000 :) Men som nevnt (nesten), skal du ha SLI må du nok velge et 6800GT istedet og kjøpe ett til en gang senere.

 

Harddisken er langt ifra av de verste på bråk, ingen grunn til bekymring vil jeg mene.

Lenke til kommentar

Har du noen anbefalinger på minne th-3? som ikke er så my for dyre!

HW anbefalte de brikkene jeg hadde satt opp så trodde de var bra!

 

Grunnen til at jeg valgte x800xl er at jeg skal senere kjøpe 7800, men skal ikke benytte meg av SLI enda!

 

Men tror dere x800xl holder til F.E.A.R når det kommer og battlefield 2?

 

Kom med forslag, er åpen for det meste!

Lenke til kommentar

Som sagt, jeg digger det minnet du har valgt. Svaret mitt ble rotete, beklager, det var HK og SK jeg mente var unntakene. Minnet der er kult!

 

Ok med det SLI-argumentet ditt, det er ditt valg, vet bare at jeg ville heller hatt et 6800-kort. Det kan jo hende du ombestemmer deg, feks plutselig har du råd til et 6800 men fortsatt for lite til et 7800, da KAN det vel hende du angrer på at du kjøpte et x800xl?

 

Jeg å har etterlyst skjermkort-tester for BF2, har ikke gidda søke etter dem selv enda.

 

Edit: Du har ikke skifta emnetittel enda? Er fare for at tråden din stenges snart kanskje... Skift til noe langt noe.

Endret av th-3
Lenke til kommentar

Hovedkortet er bra ja, rå sak det. Masse sata-porter liker jeg, pent kort, til og med fargen er stilig. Har en onkel som ikke må få se det kortet, han kommer garantert til å kjøpe det bare pga gul-fargen, og deretter prøve å hamre inn s478-cpu'en sin.

Lenke til kommentar

Hehe, jeg får gruble med skjermkortet da!

Men uansett, kommer x800xl til å kjøre F.E.A.R, battlefield 2, Ghost Recon 2 mange av de kommende spillene på fullt?

 

Bør jeg kjøpe en AMD 64 3200+ eller 3500+ for å dra spilla?

 

 

Bør jeg vurdere ASUS A8N SLI Deluxe i stedet for hovedkortet jeg har satt opp?

Endret av DreamT
Lenke til kommentar

hvorfor skal du ha et SLI hovedkort, når du kjøper et skjermkort som ikke støtter det ? Det er rett og slett penger ut av vinduet.. Enten bytt til et annet hovedkort, eller velg et tilsvarende skjemkort fra nvidia som støtter SLI. :)

 

forresten.. vent ihvertfall 24 timer med og bumpe en tråd.

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

SLI HK i forhold til uten SLI, er ofte ikke mer enn 100-200 kr billigere, så SLI kan være verdt å få med seg slik jeg ser det, siden en ikke betaler mye mer for det, ved neste GPU oppgradering velger en kanskje nvidia. ;)

Jeg ser du velger kvalitetsminne som er ypperlig til overklokking, det samma gjelder HK. Derfor anbefaler jeg deg å gå for billigere Venice 3000+. Alle venice kjernene klokker like langt, så velg den billigste.

Ellers så ser oppsettet greit ut. :thumbup:

Lenke til kommentar
så SLI kan være verdt å få med seg slik jeg ser det, siden en ikke betaler mye mer for det, ved neste GPU oppgradering velger en kanskje nvidia. ;)

Så du mener det er økonomisk og kjøpe dette skjermkortet, for senere og slenge det ut av vinduet fordi man vil ha sli ?

Lenke til kommentar
så SLI kan være verdt å få med seg slik jeg ser det, siden en ikke betaler mye mer for det, ved neste GPU oppgradering velger en kanskje nvidia.  ;)

Så du mener det er økonomisk og kjøpe dette skjermkortet, for senere og slenge det ut av vinduet fordi man vil ha sli ?

Nei, men å slenge ut utdaterte skjermkort er vel noe vi nerder har holdt på med i alle år... Jeg mener at det kanskje ikke hadde vært så dumt å få med seg SLI om en ikke betaler mye mer for det. Jeg vet ikke hvordan det er med trådstarter, men GPU er hva som byttes ut oftest på mine PC. Akkurat nå er det ATI som holder lederflagget i 2-3k klassen, og derfor er det naturlig å gå for ATI, men neste gang en oppgraderer ser jeg ingenting i veien for å gå for Nvidia, og da ett først og deretter enda ett til senere...

Kanskje lønner det seg, kanskje ikke. Sansynligvis ikke, men for meg så betalte jeg bare 50 kr mer for SLI (DFI-Lanparty).

Lenke til kommentar

Hovedkort:DFI Lanparty NF4 SLI-DR, er dette bedre enn ASUS A8N SLI Deluxe?

CPU: AMD 64 3500+ eller holder det med 3200?

RAM:OCZ 1024MB Dual Channel Platinum Edition

harddisk: Seagate 250gb, bråker denne mye?

Skjermkort: X800xl med 256 minne (PCI e)

 

Ser dette innholdet bra ut eller?

 

Kan jeg kjøpre ASUS A8N SLI Deluxe i stedet for DFI Lanparty kortet?

Holder det til meg? Og gå for en 3500+ venice som jeg klokker?

 

Jeg skal spille BF2, F.E.A.R, SWAT 4, og spill som krever mye!

 

Når jeg får rå ska jeg handle 7800 men det blir en stund til!

Endret av DreamT
Lenke til kommentar

Jeg stemmer for x800XL som er rå ytelse i prisklassen, gå for den.

SLI kan du liksågodt droppe, siden du lander på ATI, og dermed sparer du noen kroner. Men Hvis du tenker som meg, at du kommer kanskje til å kjøpe 7800 senere, er ikke SLI dumt, for kan hende en føler for å gå for 2, da eller senere ;)

 

DFI er best for overklokkeren, og er nerdekortet. Skal du ikke klokke kan du liksågodt gå for billigere asus, men DFI regnes dog for å være bedre med dual LAN-port (ikke spør hvorfor), en haug av bios-innstillinger av hjertets lyst og kortet leveres med minst bråkete chipsett vifte, som er et stort pluss.

Skal du ikke klokke er heller ikke venice 3500+ så dum. Kommer du ikke til å klokke, er det tull å gå for OCZ rev.2 Da går du for Kingston HyperX Ultra low latency, som har nøyaktige like timings (tccd), og lik ytelse, men billigere, forskjellen ligger i at OCZ klokker noe lengre, men Kingston kommer et stykke den også. ;) Budsjettet kan holdes for ikke-klokkeren ved å gå for "ikke-hitech minne" (se på prislappen), og uten at ytelsen går altfor mye ned, men husk; AMD liker lave timings ;)

 

Men er du lur, og klokker, får du både kraftigere og ofte billigere hardware. SÅ skal du prøve deg på klokking, har jeg satt opp en handlevogn som passer bra for deg. Se denne. - Alternativt harddisken du nevner (ca like stille, men bedre søketid på mitt forslag=raskere oppstart) Ett slikt klokke-oppasett med mest ut av pengene, blir faktisk veldig økonomisk. Landet på under 8k, så tenker du kan belønne deg selv med en "bonus"-ting, en bør ha for at pcen virkelig skal føles som ny. ;) tenker ny, kraftig DVD-brenner. ;) Alternativ på den jeg valgte er BenQ 1640, litt dyrere, men bedre. Kunne laget dyrere oppsett, men ser ikke grunnen til det, da det ikke gir mye for seg hvis en ikke hopper veldig opp. ;)

 

Edit: skrev ferdig. Hadde hastverk og måtte gå tidligere. Hvis du lurer på hvorfor jeg valgte som jeg gjorde i handlekurven på enkelte produkter, så spør :thumbup:

Endret av Deuz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...