Gå til innhold

Ny mus til gaming osv, med fUnc


Anbefalte innlegg

Har fra før en fUnc sUrface 1030 som fremdeles fUncer bra, men min MS Intelli 4.0 begynner å dra på årene (året? kjøpte den i fjor), noe som merkes på venstreknappen. Denne virker tilsynelatende bra når jeg gamer, men når det kommer til surfing osv, så måjeg av og til trykke opptil 10 ganger før den reagerer. Er glad i den gamle musen, men jeg kunne tross alt tenke meg å prøve en ny, så hvis jeg, etter at jeg har formatert, noe jeg snart har tenkt å gjøre, fremdeles ikke får musen til å virke skikkelig, så blir det gjerne til at jeg kjøper en ny. Jeg tenkte litt på Razer Diamondback Plasma, og så har vi jo noen kjekke Raptor-muser hos bl.a. Microplex, disse er da litt dyre men sikkert ikke mer enn overkommelig. Vil gjerne høre erfaringer og argumenter for og mot disse, samt andre gode forslag. Er i utgangspunktet ikke særlig glad i Logitech, men dere kan jo prøve å overbevise meg... ;)

 

edit: og det skal selvsagt ikke være trådløst

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De skal ha akkurat samme form, noen sier at MX518 er litt lenger. Har bare prøvd MX518 selv, og elsker den :love:

Det er imidlertid noen som sier at de får "problemer" med svette i håndflaten med 518 i forhold til 510, på grunn av den glatte overflaten på 518 i motsettning til ruglete på 510, men jeg tror ikke det er noe å henge seg opp i. Jeg merker ikke noe til det i disse sommerdager, så det burde ikke være noe problem ;)

Lenke til kommentar

Hva med å stikke innom en butikk som har de forskjellige og teste selv ?

Tviler på at det er blir noen enighet om en mus som er best ;)

 

Har forresten selv en razor diamondback og får ikke vondt i verken armer eller andre plasser av å bruke den, 518 til logitech har jeg ikke testet men er mulig noen vil synes den er mer behagelig å holde i.

En fordel med diamondbacken er jo at den er helt lik for venstre og høyrehendte.

Lenke til kommentar
Razer er noen dritt mus i design for og si de rett ut (basert på erfaring)

Du får lett vondt i hendene med razer!

 

Kjøp deg ein Logitech MX518, har selv 510 utgaven og er stor fornøgd! :w00t:

For å si det sånn så er jo ikke designet på Razer så aller værst.. Men du får mene hva du vill. Men jeg mener at du skal prøve Logitech mx 518, har 510 selv og det er den beste musa jeg noen gang har prøvd og brukt.. Fungerer utmerket til cs osv.. :thumbup:

 

Prøv logitech du blir ikke skuffet!

Lenke til kommentar
De skal ha akkurat samme form, noen sier at MX518 er litt lenger. Har bare prøvd MX518 selv, og elsker den :love:

Det er imidlertid noen som sier at de får "problemer" med svette i håndflaten med 518 i forhold til 510, på grunn av den glatte overflaten på 518 i motsettning til ruglete på 510, men jeg tror ikke det er noe å henge seg opp i. Jeg merker ikke noe til det i disse sommerdager, så det burde ikke være noe problem ;)

Nei, svette i håndflaten er jeg ikke plaget med på min glatte MS IME 4.0 heller, det virker strengt tatt som om dette varierer mye fra person til person. Min bror svetter masse når han spiller PS2, og må til stadighet gå og vaske seg og tørke av kontrolleren. Men jeg tror altså ikke det er noe prob for meg, det er stort sett jeg som bruker denne maskinen, og jeg svetter da heller lite i håndflaten... ;)

 

Ellers tenkte jeg akkurat samme tanken som thingul, jeg hadde forsåvidt heller ikke forventet at det skulle bli enighet, og jeg er klar over at jeg burde stikke innom en butikk. Tingen er bare det at jeg ikke vet om noen butikker som selger razer, men det ser u som om mx518 er i overtall her, så jeg må ihvertfall få testet ut den...

 

edit: har ikke sett noe om hvordan 518 er på func?? :ermm:

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar

Prøv å få tak i en MS 3.0 :) Min har holdt i 3-4 år snart... Utslitt, men fortsatt i samme form.

MS 4.0 har tydeligvis en feilproduksjon, i og med at du og alle jeg har hørt som har MS 4.0 har problemer med klikkinga ute i vanlig windows... (ikke gaming)

Endret av Zerd
Lenke til kommentar

Hm, vel, jeg kjenner endel som har MSIME 4, og jeg tror ingen av dem har slike problemer. Sakene er den at den etterhvert ble uutholdelig i gaming også, så jeg bytta med pappa sin, siden jeg nettopp har formatert og det da blir mye trykking i forbindelse med installasjon av diverse programmer, så jeg trengte en mus som det gikk an å trykke med. Pappa trengte bare 10 sek på å finne ut at det var noe ruskende galt med musen, så nå ser jeg ikke bort ifra at jeg blir sponsa (nødvendighet, vet dere :p ).

 

Vit at du er slett ikke den første som sier jeg bør kjøpe MSIME 3 ;)

Tingen er at jeg finner ingen steder som selger den, og jeg er strengt tatt ikke så veldig fan av den at jeg ha den. Tenker jeg stikker bort på expert i dag eller i morgen for å kjøpe meg mob, så kan jeg se om jeg finner noen muser å teste også...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jah da bumper jeg denne gamle tråden med informasjon som at jeg har vært ca en mnd på ferie og ikke har fått tid til å bestille enda. Jeg ser nå at det er mange som har probs med MSIME4, samme prob som meg, deriblant flere av mine kompiser (holder fortsatt på at det er den beste musen, men f om jeg gidder å kjøpe 2 nye mus i året). Jeg vipper derfor litt mellom Razer og Logitech. Har vært og testet hvordan logitech var i hånda osv i butikk, og det var ikke fullt så fælt som jeg mente å huske at mx510 var. Razer får mye varierende kritikk, noen synes at det er den beste musa de har vært borti, andre hater den pga svetteproblemer osv (selv pleier jeg ikke å svette så mye inni hånden men det hender). Jeg skjønner at det ikke vil komme noe entydig svar på hva jeg bør kjøpe av deisse 2, så kom med saklige argumenter for og imot, for eksempel "kjøp logitech fordi logitech er BEST" (ikke det nei, få en grunn takk). Bare for å ha det sagt, så heller jeg litt mot Razer...

 

Regner med det meste fUncer på fUnc?

 

edit: er det noen forskjell på razer chameleon og magma? tror jeg vil ha magma hvis det ikke er betydelig...

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar

Skjønner egentlig ikke hva folk ser i Razer musen. Den er jo rett og slett ekkel å bruke. Greit, den har forskjellige knapper, men er ikke noe god å bruke, syns jeg.

 

Jeg anbefaler MX-510 eller 518. Disse er vel igrunnen helt lik, bortsett fra utseende?

 

Har MX510 selv og aldri hatt bedre mus en det. Passer perfekt i hånden også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...