TharenZ Skrevet 27. juni 2005 Skrevet 27. juni 2005 (endret) Hei.. jeg sitter med et program som heter Diskkeeper.. Når jeg analyserer disken min så får jeg beskjed om at MTF er 99% fult! Så mine spørsmål er følgende: 1: Hva er MFT? 2: Er det en måte man kan ryddeopp/slette så det ikke er på 99%.? 3: Vis det er en mulighet for sletting/oppryding i MTF, så hadde det vært fint med et program vis det finnes og eventuelt link. Takker for alle svar Endret 27. juni 2005 av TharenZ
kvase Skrevet 27. juni 2005 Skrevet 27. juni 2005 står det ikke lit om hva MFT er i hjelpe programet for diskkeper
drool Skrevet 27. juni 2005 Skrevet 27. juni 2005 Hei.. jeg sitter med et program som heter Diskkeeper..Når jeg analyserer disken min så får jeg beskjed om at MTF er 99% fult! Så mine spørsmål er følgende: 1: Hva er MFT? 2: Er det en måte man kan ryddeopp/slette så det ikke er på 99%.? 3: Vis det er en mulighet for sletting/oppryding i MTF, så hadde det vært fint med et program vis det finnes og eventuelt link. Takker for alle svar MFT er Master File Table. Du kan jo se litt på FAQ-siden til Diskkeeper.
Vizla Skrevet 28. juni 2005 Skrevet 28. juni 2005 MFT er på en måte "innholdsfortegnelsen" på disken din.
TharenZ Skrevet 28. juni 2005 Forfatter Skrevet 28. juni 2005 jeg har nå fått lekt meg i diskkeeper.. MFT er på 45% nå etter at jeg fant ut hvordan jeg fikk modifisert det takket være linke til Diskkeepers info side.. Jeg har en 200gb som er delt opp i 3 deler. 1: 15gb Systemdisk 2: 20gb Spilldisk 3: 140. redigerings disk av filmer osv. Disk 1 og 2 fikk jeg gjort om til rundt 45%.. men ikke disk 3.. Vis MFT er innholdsfortegnelsen så betyr det at MFT holder greie på hvor jeg har alle filene min.. men vis jeg sletter en fil vil den da fortsatt stå i MFT?
drool Skrevet 28. juni 2005 Skrevet 28. juni 2005 jeg har nå fått lekt meg i diskkeeper.. MFT er på 45% nå etter at jeg fant ut hvordan jeg fikk modifisert det takket være linke til Diskkeepers info side.. Jeg har en 200gb som er delt opp i 3 deler. 1: 15gb Systemdisk 2: 20gb Spilldisk 3: 140. redigerings disk av filmer osv. Disk 1 og 2 fikk jeg gjort om til rundt 45%.. men ikke disk 3.. Vis MFT er innholdsfortegnelsen så betyr det at MFT holder greie på hvor jeg har alle filene min.. men vis jeg sletter en fil vil den da fortsatt stå i MFT? Da sletter du den fra innholds fortegnelsen, men ikke fysisk fra disken din. MTF er bare en peker på hvor filene ligger. Så hvis du sletter en fil, sletter du pekeren, men ikke selve fila.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå