Gå til innhold

Nokia: 5140i eller 6020 ?


Anbefalte innlegg

Noen som kan gi meg en anbefaling på enten Nokia 5140i eller Nokia 6020 ?

Jeg vet Nokia 5140 fikk dårlig karakter under test hos Amobil, men jeg hører at Nokia 5140i skal ha oppgradert skjerm og oppgradert programvare og skal være bedre enn sin forgjenger Nokia 5140. Men Nokia 6020 har et veldig fint design og fikk også en rimelig karakter i testen. Den er også den som ligner mest på min forrige mobiltelefon Nokia 6310i sin Nokia ikke har videreført i en ny modell. Min forrige modell Nokix 6310i har jeg mistet i gulvet mange ganger, men den siste gangen ble den ødelagt. Derfor jeg tenkte på Nokia 5140i som sies å skal tåles litt støt.

 

Edit: Jeg har hørt mye skryt om SE K750i. Den er også ganske stilfull. Fikk toppkarakter i Amobil testen 6/6

Endret av DJViking
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt Nokia 6020 i snart to uker, og er veldig fornøyd med en del ting:

 

- Tastene er herlige, styrepinnen er godt

 

- Menyen er bra, oppfatter telefonen generelt som funksjonell :thumbup:

 

- Adressebok og kalender er veldig bra - kan legge inn mye og spesifisert info

 

- Skjermen holder i masse vis

 

- Kamera er bedre enn ventet, men kan på ingen måte måle seg med ikke-mobil kamera. Synes det blir fine bilder utendørs i dagslys, i litt dårligere belysning er det noe dårlig fargegjengivning

 

- Den ser veldig bra ut fra "metallrammen" og innover - dvs metallrammen, skjermen og tastene ser bra ut. Jeg har hvit/sølv og den hvite kanten er stygg fordi den er alt for plastikk-aktig. Mange legger ikke merke til dette med en gang, men har du hatt telefonen litt, så er den ikke lengre like pen der. Men igjen, den er helt klart pen innenfor rammen :roll:

 

Jeg har imidlertid en og en halv stor innvending:

 

- Noen ganger faller samtaler ut i et halvt til ett sekund :mad:

 

- EDGE ser ikke ut til å fungere på mitt eksemplar, men jeg regner med at dette ordner seg (reklamasjon/rep. osv)

 

Jeg regner forøvrig med at SE k750i er en mye bedre telefon på de fleste områder enn Nokia 6020, men til en annen pris. Angående design så er k750i bra laget på sin måte, men jeg synes den er litt harry - noe 6020 ikke er, den er nærmere stilfull tross stygge-plastikken :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...