co2 Skrevet 28. juni 2005 Skrevet 28. juni 2005 Faktisk så er nesten alle som ikke liker HL2 noen som ikke har spillt HL1, spilt HL1 og ikke skjønt historien, spilt HL2 også/bare og ikke fatta historien. Det er snakk om å fatte de små tingene i HL sagaen, det er denne touchen som mange liker. Eg har runda både HL og HL 2 mange ganger, og eg meiner da at eg fårstår historien ganske godt, men synest fortsatt at HL 2 er overhyppe, og blei faktisk skuffa. Som nevnt er ikkje AIen noke å skryte av, de fleste klarer å runde spillet uten å bruke hodet for masse. Ellers er det ca ingenting revlujsonerende med HL2, i vhertfall ikkje i den grande som det var med HL. Du skal få en forbanna stor medalje om du klarere lage noe revolusjonerende idag. Valve gikk til å danne kvalitet ut av det gamle ved spill, feks "face animation"
Gromle Skrevet 28. juni 2005 Skrevet 28. juni 2005 HL2 var ikke nærheten av å leve opp til hypen IMO. Betyr nødvendigvis ikke at du har fått med deg historien gjennom spillet. Som de så liker spillet så bra gjør, gjennom små detaljer. Historien var jo ikke akkurat vanskelig å få med seg da... Poenget var selve gameplayet ble veldig fort kjedelig å repetivt. Og de små puzzlene i spillet var jo latterlig enkle, og mer ett irritasjonsmoment enn noe som var med på å gjøre spillet variert. Men det er sant som du sier co2, det er ikke lett å lage noe nytt og nyskapende i dag. Det er nok det mange håper stalker vil bli, selv om jeg tipper at det blir ikke mye nytt i spillet, heller en naturlig vidreutvikling av gamle konsepter. Noe som forsåvidt HL2 også var. Det jeg ser frem til med stalker er at de drar inn rpg-elementer. Noe som kan gi spillet en veldig bra dypde og varisjon nok til å spille igjennom det flere ganger hvis de lykkes med det. HL2 gidder jeg ikke å begynne på nytt på. Ingenting vil forandre seg, ting vil være akkurat det samme. Samme fiender på samme plass som gjør akkrat det samme som forrige gang. Mistet save-filene etter å ha kommet 75% igjennom det, begynte på nytt igjen, men gadd rett og slett ikke å fortsette.
co2 Skrevet 28. juni 2005 Skrevet 28. juni 2005 Får bare håpe Stalker klarer å holde verdenen stor nok, uten at hele mappet er tomt for detaljer og godsaker. En ting jeg liker er værsyklusen!
Gromle Skrevet 28. juni 2005 Skrevet 28. juni 2005 Ja, de kan fort brenne seg med å lage en for stor og tom verden. Stalker er veldig ambisiøst, og dermed kan mye gå veldig galt. Men er lov å håpe
Campari Skrevet 29. juni 2005 Skrevet 29. juni 2005 Vel, nå har ikke Half-Life 2 mye konkurranse på FPS-markedet og er klart bedre enn andre skytespill av denne typen. The Chronicles of Riddick er selvfølgelig ett unntak. Det som kjennetegner begge spilla er at det ligger en enorm kvalitet i alle ledd. Fra grafikk, lyd, animasjoner, miljøer, lengde etc. Jeg liker når spillt er gjennomtenkt og det ligger en troverdighet i det man spiller. Så får det være opp til alle og enhver å finne ut om de liker gameplayet som blir servert. Det som er litt morsomt med Riddick er at det veldig underhypa. Og det er det vanskelig for et spill å slite med med tanke på salgstall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå