Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med trådløs ruter...

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Sitter på kabel her no eg *grøss :no:

Her er situasjonen:

I fem-tiden idag begynte internett plutselig å gå veldig, veldig tregt. Det tar f.eks 5 minutter å komme inn på hw.no, bt.no, finn.no, cnn.com osv. Steam og MSN klarer heller ikke å logge på.

Men sider som aircraft-world.com, gmail.com og en ikke helt ukjent svensk piratside laster helt vanlig. Itavisens speedometer-test viser vanlig hastighet. Bitcoment har heller ingen problemer med å laste ned. Altså, internett fungerer delvis :hmm:

Trodde først Canal Digital hadde problemer med DNS elns, og ventet ett par timer. Men har framdeles de samme problemene. Da begynte feilsøkingen. Prøvde først å slå av og på laptopen, det hjalp ikke. Bootet opp i Ubuntu, samme problemet der. Prøvde på en annen pc, samme problemet der. Slo av og på ruter/modem, det hjalp heller ikke. Prøvde å koble laptopen til ruteren med kabel, hjalp ikke.

Koblet laptopen med kabel til modemet, gjett hva, da funket det :D

Altså, problemet ligger i ruteren. Her er det jeg har gjort for å prøve å løse problemet:

-Av/på

-Disablet firewall

-Reset ruter til orginale innstillinger, og konfigurert på nytt.

-Oppdatert firmware

Da sitter jeg igjen ganske rådløs, og håper dere kan hjelpe.

Btw, før jeg glemmer det, ruteren er en SMC Barricade G 54 :p

edit: prøver å oppgradere firmware no...

Endret av Psykopatisk Kaffelefse
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt det samme problemet et par dager (med at visse sider plutselig ikke lastes osv.) Sikker på at det ikke er en eller annen sentral DNS-server som har bestemt seg for å gjøre livene våre sure? :p

Skrevet (endret)

Okey, da funket det.

Her er det merkelige: Routeren klikket når jeg holdt på og tulle med installasjon av MSN Messenger. Lastet ned en versjon av MSN via kabel nå, og etter å ha installert den funker plutselig nettet igjen :dontgetit:

Er det mulig at MSN Messenger har "tatt" over noen porter på ruteren elns?

edit: falsk alarm, funker ikke :cry:

Endret av Psykopatisk Kaffelefse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...