Gå til innhold

Lav fps i CS 1.6


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei,

grunnen til at den ligger på 60 er at du har v_sync og kun 60 Hz på skjermen din.

 

Dersom du har LCD er dette rett, og alt du trenger å gjøre er å skru av v_sync. Dette gjør du i kontrollpanelet for skjermegenskaper.

 

Dersom du bruker CRT ("vanlig" skjerm) bør du se om skjermen din tåler 100Hz i den oppløsningen du skal spille. Nesten alle 19" skjermer takler det i 1024/768, men eldre 17" ofte må ned på 800x600 for å greie det, men det er bare å lese spesifikasjonene til skjermen din.

Dersom den ikke greier 100Hz i ønsket oppløsning gjør du det samme som med LCD, altså deaktiverer v_sync, men dersom den kan bør (det er mange løsninger) du gjør laste ned Powerstrip og i det låse den vertikale frekvensen i den oppløsningen til 100Hz.

 

Det at FPS'en detter helt ned til 27 høres ut som om du bør først prøve en ny driver. Selv bruker jeg en fra slutten av 2003 på mitt R98P for å få best FPS, men du trenger ikke være så sær... prøv den nyeste/nest nyeste f.eks og se om det blir en endring.

 

EDIT: Hus å sette fps_max til 101

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar
Hei,

grunnen til at den ligger på 60 er at du har v_sync og kun 60 Hz på skjermen din.

 

Dersom du har LCD er dette rett, og alt du trenger å gjøre er å skru av v_sync. Dette gjør du i kontrollpanelet for skjermegenskaper.

 

Dersom du bruker CRT ("vanlig" skjerm) bør du se om skjermen din tåler 100Hz i den oppløsningen du skal spille. Nesten alle 19" skjermer takler det i 1024/768, men eldre 17" ofte må ned på 800x600 for å greie det, men det er bare å lese spesifikasjonene til skjermen din.

Dersom den ikke greier 100Hz i ønsket oppløsning gjør du det samme som med LCD, altså deaktiverer v_sync, men dersom den kan bør (det er mange løsninger) du gjør laste ned Powerstrip og i det låse den vertikale frekvensen i den oppløsningen til 100Hz.

 

Det at FPS'en detter helt ned til 27 høres ut som om du bør først prøve en ny driver. Selv bruker jeg en fra slutten av 2003 på mitt R98P for å få best FPS, men du trenger ikke være så sær... prøv den nyeste/nest nyeste f.eks og se om det blir en endring.

 

EDIT: Hus å sette fps_max til 101

Hei, v_sync er "allways off"

 

Jeg bruker den nyeste omegadriveren

 

fps_max er på 200

 

EDIT: Den lå på 200 stabilt før, plutselig en dag ble det bare sånn...

Endret av Blackslash
Lenke til kommentar
Vsync

Vsync står for Vertical sync ja.

Hensikten med vertical sync er å synkronisere antall bilder per sekund med skjermens oppdaterings frekvens. Atslå 100Hz = 100FPS. 60Hz = 60FPS. Dette gjør at skjermkortet ikke sender ut flere bilder enn skjermen viser!!

Jeg vill ikke anbefale å skru dette av !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (siste utvei om du er njewbie og ikke gidder å lese)

 

tja, vet ikke jeg..

Lenke til kommentar

Da skal du vel ikke klage... :p

 

Men en Celeron 2.8 tilsvarer vel en Pentium 1.4 ca.. har jeg blitt fortalt, at man kan halvere MHz'en.. sånn ca.

 

Kjøp deg en Pentiumprosessor da, samme sokkelen, og en rambrikke på 512mb ram så blir det nok bra.. og helst bytte innebygde skjermkortet, hvis det er det du har :)

Lenke til kommentar

CS er raskere og glattere med v_sync , men med LCD skjermer og CRT skjermer som ikke klarer 100Hz har du ikke noe valg og må slå de av.

 

sNaXx0r, skjermkortet er veldig viktig å vite dersom vi skal bedømme hva som er galt. Dersom du f.eks har Intel Extreme graphics II er faktisk FPS'en din ganske god :wow:

Mange har også problemer med framedrops på diverse ATI kort som R98P (jeg hadde det).

 

Blackslash : 60 FPS med v_sync av og fps_max >60 er jo merkelig. Har du CRT eller LCD?

Lenke til kommentar
CS er raskere og glattere med v_sync , men med LCD skjermer og CRT skjermer som ikke klarer 100Hz har du ikke noe valg og må slå de av.

 

sNaXx0r, skjermkortet er veldig viktig å vite dersom vi skal bedømme hva som er galt. Dersom du f.eks har Intel Extreme graphics II er faktisk FPS'en din ganske god  :wow:

Mange har også problemer med framedrops på diverse ATI kort som R98P (jeg hadde det).

 

Blackslash : 60 FPS med v_sync av og fps_max >60 er jo merkelig. Har du CRT eller LCD?

Jeg har CRT hvis det er sånn derre svære greier som veier en god del kilo så ja...

Har i allefall ikke flatskjerm.:D

Endret av sNaXx0r
Lenke til kommentar
Kjøp deg en Pentiumprosessor da, samme sokkelen, og en rambrikke på 512mb ram så blir det nok bra.. og helst bytte innebygde skjermkortet, hvis det er det du har :)

Gidder ikke og begynne og kjøpe meg deler og sånt, fordi jeg skal kjøpe meg en ny PC etter komfirmasjonen min...

 

Får bare ha litt tålmodighet da. :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...