kunchun Skrevet 25. juni 2005 Skrevet 25. juni 2005 (endret) Som dere ser så fikk jeg min nye "raptor" harddisk i dag. Jeg lurerp å hvordan man setter/kobler på en harddisk på strømforsyning og hovedkort og alt. Endret 27. juni 2005 av SkranXz
Christian. Skrevet 25. juni 2005 Skrevet 25. juni 2005 (endret) Går ut ifra at det er WD Raptor du mener og ikke seagate. Her er en guide hvordan du instalerer S-ATA harddisk link. Det er vel egentlig bare koble den strømkontakten fra strømforsyningen inn på disken og den kabelen som passer. Endret 25. juni 2005 av ChRiStiAn^
vegjoh Skrevet 25. juni 2005 Skrevet 25. juni 2005 Hei! Hvis det er en "Raptor"-disk du har kjøpt, så kommer den fra Western Digital (ikke segate) og er S-ATA. Da kan du følge tipset til ChRiStiAn^. Hvis det derimot er en Segate 10 000 RPM-disk du har kjøpt, så er det nok en SCSI-disk. SCSI-disker er ikke negativt det.. Ihvertfall like rask som en Raptor om ikke raskere (uten at jeg skal starte en S-ATA vs. SCSI-diskusjon her nå... har ikke sammenlignet hastigheter selv) Problemet med SCSI er at du må ha et SCSI-kort, noe som kan være dyrt. Hvis det skulle vise seg at det er en SCSI-disk du har kjøpt, og ikke har SCSI-kort, så kan du jo vurdere å bruke angreretten og sende disken tilbake - og heller bestille en WD Raptor med SATA-tilkobling. Mvh Vegard
kunchun Skrevet 25. juni 2005 Forfatter Skrevet 25. juni 2005 Det var en WD. Jeg som hadde lest feil. Men skal det følge med kabler på den?
joker Skrevet 25. juni 2005 Skrevet 25. juni 2005 Nei følger ikke med noe kabler (gjorde det ikke i min)
Cid Skrevet 25. juni 2005 Skrevet 25. juni 2005 Det er en viss fare for det. Har du satt sammen maskinen selv så pleier det å være med noen slike sammen med hovedkortet. Du trenger en SATA kabel, og en strømkabel.
kunchun Skrevet 25. juni 2005 Forfatter Skrevet 25. juni 2005 Jeg kjøpte netshop sitt pc-tilbud. Så må nok til byen på mandag da.
Christian. Skrevet 25. juni 2005 Skrevet 25. juni 2005 Du trenger en SATA kabel, og en strømkabel. Strømkabel er det nok på psu-en, om det ikke er flere ledige kan du kjøpe en forgrener, WD Raptor støtter både 16pin og 4pin strøm.
kunchun Skrevet 27. juni 2005 Forfatter Skrevet 27. juni 2005 Nå har jeg da kobla til Harddisken. Men må jeg innstallere den eller noe?
ManagHead Skrevet 27. juni 2005 Skrevet 27. juni 2005 Du må sette opp partisjon på den og formatere den.
ManagHead Skrevet 27. juni 2005 Skrevet 27. juni 2005 (endret) Skriver "diskmgmt.msc" i kjør. Finner harddisken din og velger lag ny partisjon. Endret 27. juni 2005 av ManagHead
kunchun Skrevet 27. juni 2005 Forfatter Skrevet 27. juni 2005 (endret) Ok, jeg gjorde som du sa nå, men så fikk jeg beskjeden: "parameteren er feil". Glem det :!: Endret 27. juni 2005 av SkranXz
el-asso Skrevet 27. juni 2005 Skrevet 27. juni 2005 Hvis du vil unngå at tråden stenges foreslår jeg at du endrer emnetittelen til noe som har med innholdet i tråden å gjøre. Hvis det er ett gledesutbrudd for å fortelle at du har fått ny harddisk bør du endre innholdet så det står i stil med tittelen. (Så kan jeg flytte tråden til "Gledesutbrudd)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå