l0l89 Skrevet 25. juni 2005 Skrevet 25. juni 2005 Sånn er saken: Jeg har spilt et spill på playstaion2`en min,og så har jeg tatt dette opp med dvd-opptaker får å lage fragmovie. så har jeg tatt dvd med opptakene over på pcen,og lagt de inn der. men det er ingen redigerinsprogram som støtter den typen filer(VOB file) så jeg har tenkt å spille opptakene i "VLC Media PLayer" og så vil jeg sitte å ta opp det jeg vil ha fra opptakene. men går det an? å ta om fra en medie player?? Åssent program må man bruke da?
Dahl Skrevet 25. juni 2005 Skrevet 25. juni 2005 Hei og velkommen til forumet. Det er mange folk her som gjerne vil hjelpe deg og andre brukere, men det kreves litt orden for at forumet skal være oversiktlig. Kategorien du nå har postet i, "Annet om hardware", er for "spørsmål og diskusjon om alt HARDWARE-RELATERT som ikke passer inn i en annen kategori." Et program for å se filemene er programvare-relatert, og skal derfor postes under "Programvare". Jeg har nå rapportert denne tråden, slik at en moderator kan flytte den til riktig forumkategori.
th-3 Skrevet 25. juni 2005 Skrevet 25. juni 2005 Du kan redigere VOB-filer med mange slags program, det er helt klart bedre enn ta opp fra VLC. Du vil beholde videoen DVD-kompatibel eller skal du konvertere til DivX eller noe slikt? Du kan feks bruke tmpgenc, klikk File - Mpeg Tools - Cut/Join. Kan lastes ned her ettsted: http://www.tmpgenc.net/e_main.html Hvis du skal konvertere det til DivX/Xvid, bruk VirtualdubMpeg2, et program som forøvrig kan brukes til "alt" av enkel redigering, men det kan dessverre ikke lagre som Mpeg2 (VOB), bare lese.
l0l89 Skrevet 25. juni 2005 Forfatter Skrevet 25. juni 2005 Du kan redigere VOB-filer med mange slags program, det er helt klart bedre enn ta opp fra VLC. Du vil beholde videoen DVD-kompatibel eller skal du konvertere til DivX eller noe slikt? Du kan feks bruke tmpgenc, klikk File - Mpeg Tools - Cut/Join. Kan lastes ned her ettsted: http://www.tmpgenc.net/e_main.html Hvis du skal konvertere det til DivX/Xvid, bruk VirtualdubMpeg2, et program som forøvrig kan brukes til "alt" av enkel redigering, men det kan dessverre ikke lagre som Mpeg2 (VOB), bare lese. jeg vil gjør den om til DivX... takker får svar
Simen1 Skrevet 25. juni 2005 Skrevet 25. juni 2005 Feilpostet! Flyttes fra "Annet om hardware" til "Programvare".
Goscinny Skrevet 25. juni 2005 Skrevet 25. juni 2005 Skaff deg et program som gjør om til avi/mpg, f.eks. DVD-shrink. Tror det programmet skal gjøre kaka. Det er iallefall titals andre programmer som gjør det. Google it! Eks: vob to avi
l0l89 Skrevet 28. juni 2005 Forfatter Skrevet 28. juni 2005 takker får all hjelpen,men det dukket opp et nytt problem eller viste det hele tiden da egentli,men ja sånn er saken: vist jeg åpner VOB filene i "DivX Player" så blir bildet i 4:3 format,det blir krympet til veldig lite! men vist jeg bruker "VLC Media Player" så får jeg vanlig format... åsså brukte jeg TMPGEnc til å få VOB filene til AVI....og når jeg var ferdig med det,så skulle jeg se på filmen/klippet,men da var den i 4:3 format! Og det kan jeg ikke ha! åssen får jeg det i vanlig format??
Goscinny Skrevet 29. juni 2005 Skrevet 29. juni 2005 takker får all hjelpen,men det dukket opp et nytt problem eller viste det hele tiden da egentli,men ja sånn er saken: vist jeg åpner VOB filene i "DivX Player" så blir bildet i 4:3 format,det blir krympet til veldig lite! men vist jeg bruker "VLC Media Player" så får jeg vanlig format... åsså brukte jeg TMPGEnc til å få VOB filene til AVI....og når jeg var ferdig med det,så skulle jeg se på filmen/klippet,men da var den i 4:3 format! Og det kan jeg ikke ha! åssen får jeg det i vanlig format?? Er det originalt i 16:9, eller 4:3? Du kan sikkert endre på dette i instillingene i programmet.
l0l89 Skrevet 1. juli 2005 Forfatter Skrevet 1. juli 2005 Er det originalt i 16:9, eller 4:3? Du kan sikkert endre på dette i instillingene i programmet. Vet ikke...:S åssen skal jeg vite det?? :S Åssen finner jeg ut av det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå