Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Switch så henger seg opp?


Anbefalte innlegg

Bruker 2 CNet Switch 8P 10/100 switcher til å holde styr på et nettverk på ca. 10 maskiner (4 koblet til den ene, 6 på den andre) pluss en nettverksskriver. Disse Switchene har vært i drift i 2 år nå.

 

De siste dagene har det begynt å dukke opp nettverkkoblingsproblemene på noen av maskinene og skriveren. Utifra litt informasjon jeg har tilegnet meg, kan de ha rett og slett hengt seg opp eller/og blitt for varme til å kunne takle oppgavene sine. Er det noen som kan bekrefte at dette kan være et problem?

 

Takk!

Endret av vikunja
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
He he, så det er ikke bare billige switcher som har det problemet altså?

På tg gikk vel flere extream network switcher i containeren.. hehe

 

Cnet er jo ikke akkuratt kvalitetswitcher og 3år er rimelig lang tid... Vil da tro hvertfall en av de snart kansje vil få litt problemet...

 

Men hva mener du med nettverksproblemer? Mister du tilkobling til selve switchen eller har du pakketap til de forskjellige enhetene i nettverket?

Lenke til kommentar
Men hva mener du med nettverksproblemer? Mister du tilkobling til selve switchen eller har du pakketap til de forskjellige enhetene i nettverket?

 

Er ikke sikker på hva som egentlig skjedde, men det kan være det var pakketap ja. Men mine mistanker om at switchen hadde hengt seg opp var berettig. En kjapp reset og alt ble normalt igjen. Men tror det er på tide å kjøpe seg ny switch.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...