Gå til innhold

Pcen vil ikke detecte ny harddisk!


Anbefalte innlegg

Hovedkort: Gigabyte 6VXC7-4X / 6VXC7-4X-P Version : 1.0

Umiddelbar ser alt OK ut.

 

mao sette den paa auto detect harddisk
Jeps, det er den. Kan den ikke finde den er, så KAN den bare ikke.

Det ser ut som om du gjør riktig i BIOS.

 

Nå sa du jo at det kom en del "klikking" fra Hd. Kunne godt tenkt meg at den disken blev "testet" i en annen computer. Nye harddiske, kan saktens ha feil. Har du en kammerat som du kan teste den hos? Jump den som slave, og sett den til hans/hennes computer.

 

Noe som vi ikke har vært inne på, er åssen DU har satt HD til i computeren.

 

Den skal jumpes som master. Regner med du har fjernet eller koblet fra den gamle HD.

IDE kablet skal være koblet til i IDE stik 0 eller 1 på hovedkortet(det som er lavest) Det kan du lese deg til på hovedkortet. Det står med smått nede på bunden. Fram med lommelykten! Evnt. luppe. (Noen hovedkort har IDE stik 0 og 1, ander har 1 og 2)

Sjekk at kablet er satt ordentlig i. Hvis det sitter litt skjevt i HD eller hovedkort, kan det være her problemet ligger.

Når du kobler HD til på kablet, skal du bruke det lengste stykket´s stikk til hovedkortet, og det korteste endestikket til HD. Den røde stripe på kablet skal være mot strømstikket på disken. Det mitterste stikket kan brukes til gl. HD eller stå tomt. I første omgang skal det stå tomt. Evnt. gammel HD kan du koble til når du har fått den nye opp å kjøre.

 

Hilsen tukols

jeg skal faa testet den hos en kompis, saa finner vi fort ut om det er en hardwarefeil eller ikke.

 

for oevrig er jeg 100 % sikker paa at den er koblet riktig; den er koblet paa eksakt samme maate som den gamle HDen. Har ogsaa dobbeltsjekket jumperinnstillinger, og de skal stemme.

 

Jeg vil takke alle for svar, skal komme tilbake med loesning paa problemet, evnt hvis jeg trenger ytterligere hjelp. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...