Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC vil ikke reinstallere!


Anbefalte innlegg

Dette høres kanskje dumt ut, og ja, det er skikkelig latterlig.

 

Etter at jeg fikk nytt hovedkort, epox nforce3 så går det ikke an å reinstallere/gjenopprette pc'n. Ingen av cd'ene vil fungere utenom windows xp installasjonscd'n som installerer bare nytt OS oppå det gamle uten å slette det.

Jeg vil fjerne alt på pc'n min og legge inn windows på nytt.

Her trenger jeg hjelp !!

 

Nå sitter jeg her da med en PC med to windows XP home OS på en gang, og jeg får ikke fjernet dem :S

Endret av Antonsenlarsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du kommer til den partisjonssiden under innstallasjonen, ser du helt nederst på skjermen og finner ut hvilken tast du skal trykke på for å slette partisjonen. Deretter markerer du den gamle partisjonen som skal vekk og strykker på slettetasten.

 

Når det er gjort, oppretter du en (eller flere) ny(e) partisjoner og innstallerer XP på én av dem.

 

Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar

Tror du skal trykke D eller R eller F... Står en henvisning over selve den ruten hvor partisjonstabellen viser... Burde være rimelig enkelt... Du skal SLETTE den markerte partisjonen for så og lage en ny en... Etter det skal du si at det er "denne jeg vil innstalere på" hvor den da spør om du skal formatere den..

 

Da sier du ja til NTFS formatet.

Lenke til kommentar
Tror du skal trykke D eller R eller F... Står en henvisning over selve den ruten hvor partisjonstabellen viser... Burde være rimelig enkelt... Du skal SLETTE den markerte partisjonen for så og lage en ny en... Etter det skal du si at det er "denne jeg vil innstalere på" hvor den da spør om du skal formatere den..

 

Da sier du ja til NTFS formatet.

1. det går ikke an å slette

2. lager jeg ny OS der kommer den oppå den andre

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...