Gå til innhold

6800GT kort som bråker lite


jrs

Anbefalte innlegg

Jeg er på jakt etter ett 6800GT AGP kort med 256MB Ram.

Da jeg har sett på endel kommentarer at noen av dem har vifter som bråker mye, er jeg på jakt etter ett som har er mer stillegående.

 

Av det jeg har lest hitill er "MSI GeForce 6800 GT 256MB" ett kort som får ros for lavt støynivå.

 

Er dette kortet ett bra valg med tanke på støy, eller er det andre som er bedre?

Vil jeg redusere støyen mye ved å gå for ett 6800 kort istedet for 6800GT?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bestillte MSI 6800GT kortet fra Netshop når de kjørte ukes/weekend tilbud på skjermkort. Jeg fikk MSI kortet i posten og Netshop leverte fint og raskt, men oppe i esken så lå det ett referanse kort. Grønt og med standard nvidia kjøler på, jeg valgte å teste kortet og ikke klage til netshop om at jeg hadde fått ett referanse design eller "built by nVidia" kort. Støynivået var fullstendig akseptabelt så jeg sitter med kortet enda. :) MSI design kortet har en slider som kan justere viftehastighet + så er kjøleren av ren kobber så mulighetene til å kjøre på lavere hastighet er tilstede.

Lenke til kommentar

Tror at 360W'eren skulle takle det ja. Kjørte selv en P4 2,0@2,5Ghz med 2x512MB RAM + 5 HD'er + DVDrom og 2 CDRW og Radeon9800 Pro i min gamle PC. Opplevde ikke ustabile spenninger i det hele tatt. Men da 6800GT trekker mer strøm enn 9800 Pro kortet så tror jeg ikke man skal sette inn så alt for mange disker etc uten at man følger med på spenningsverdiene og evt temp i PSU'en. :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har også lurt på dette kortet, og lurer også på om PSU'n min holder.

 

Har en NorthQ 400W Silent PSU med dette tilkoblet:

- Viftestyring med 3 vifter tilkoblet

- Thermaltake RGB Vifte på Molex

- 1x IDE 120GB

-2x S-ATA 80 / 250GB

- CD Brenner

- DVD Brenner

- Hovedkort...

- Diverse USB enheter som trekker ltit strøm.

 

Lurer på dette MSI GT kortet jeg og. Vil strømforsyningen min takle det? Har allerde noen problemer med vifterpm om du leser og trykker på sigg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...