Gå til innhold

nettsider som selger spill som nedlastning?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes det er rart at ikke flere selger spill som download i stedet. Utviklere kan jo på den måten hoppe over hele distributøren og mellomleddet som burde senket prisen på spill rimelig mye. Halflife 2 gjorde vel dette, men de var så grådige på det at jeg heller kjøpte esken. Når en softcopy koster like mye som en hardcopy blir det jo bare tøv.

Lenke til kommentar
Jeg synes det er rart at ikke flere selger spill som download i stedet. Utviklere kan jo på den måten hoppe over hele distributøren og mellomleddet som burde senket prisen på spill rimelig mye. Halflife 2 gjorde vel dette, men de var så grådige på det at jeg heller kjøpte esken. Når en softcopy koster like mye som en hardcopy blir det jo bare tøv.

Problemet er vel at det er de færreste rene utviklerselskap som har kapital nok til å finansiere et utviklingsteam i 1-3 år på forventede inntekter. Utgivere finansierer utviklingen. Uten en form for finansiering blir det ingen utvikling (kan ikke leve på forventet fremtidig kunnskap), og dermed ingen salg.

 

Firma som Valve og en del andre selskap med en eller flere solide tidler bak seg, har gjerne økonomi til å selvfinansiere og utgi produktene sine selv. Men ikke andre.

 

Og vi vet jo at utgivere er en gjeng gråde blåruss som ikke liker endringer i sine forretningsmodeller og en utviklingsprosess de tjener godt på..

Lenke til kommentar
Jeg synes det er rart at ikke flere selger spill som download i stedet. Utviklere kan jo på den måten hoppe over hele distributøren og mellomleddet som burde senket prisen på spill rimelig mye. Halflife 2 gjorde vel dette, men de var så grådige på det at jeg heller kjøpte esken. Når en softcopy koster like mye som en hardcopy blir det jo bare tøv.

Helt enig i at man burde satse mer på nedlasting, ihvertfall av spill som Battlefield 2 osv, hvor man uansett er avhengig av en valid nøkkel for å ha det morro online. EA burde hatt egne filservere hvor man kunne laste ned hele driten, og deretter kunne man kjøpe en nøkkel for 35$. (Siden det ikke blir sendt i posten, slipper man jo å forholde seg til den idiotisk lave tollgrensen også)

 

Dagens hardcopy gir dessuten ikke noe særlig merverdi, man får en 20 siders blekke med noen installasjonsanvisninger, en introduksjon til spillet og kanskje noen keyboard kommandoer, mens resten finnes i tekstfiler på DVD eller på nettet. I tillegg til dette må man ha i DVD/CD når man skal spille, noe som var greit å slippe med HL2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...