Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Di-624. Får ikke kontakt over WLAN


Anbefalte innlegg

Har en D-Link 624 "Air Plus Extreme G Wireless Router" og en Aspire 1410.

Det som skjer er at jeg ikke får kontakt over den trådløse delen til Routeren. Over kabel går det fint. Det hele skal ha funket før, men skal ha hatt litt problemer før det plutselig sluttet å funke. Jeg har resatt Routeren x antall ganger, og satt SSID på router og på den bærbare til å være det samme. Har søkt litt rundt på forumet her og bladd litt i manualene men har ikke blitt noe klokere. Jeg har rett og slett ikke peiling på dette heller.

Problemet er at jeg ikke finner det trådløse nettverket.

 

På routern har jeg satt dette:

 

"Wireless Radio" er satt "ON"

"SSID" "Lasse"

"Authentication" "Open System"

"WEP" "Disabled"

Eller er det satt på "Dynamic IP Adress" (det hele funker på den stasjonære pcn, men der går det over kabel)

 

På den bærebare har jeg gjort dette:

)Motta Ip automatisk

)Satt SSID til det samme som på routern

)Søkt etter trådløse nettverk innen rekkevidde

 

Når jeg søker etter trådløse nettverk får jeg beskjed om å kontrollere at "bryteren for trådløs tilkobling er slått på datamaskinen". Finner ingen slik "bryter", og det skal ha fungert før uten at noen har slått på eller av den 'bryteren'.

 

Hjelp mottas med stor takk

 

Lasse

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter en rask restart sluttet det hele å fungere igjen.

 

Under avansert for den trådløse nettverkstilkoblingen finner jeg "Channel to start ad Hoc/AP(default 1). På routern så jeg også no "Channel", men der sto den på 6. Har dette noe med hverandre å gjøre?

 

Fant ikke at noen valg for antennen i bios, og fortsatt ingen knapp som jeg kan se/lese meg til.

 

"Super G mode" vet jeg ikke hva er, og fant heller ingen plasser det sto. Har satt hastigheten ned fra 108 til 54mbps, om det har noe å si?

Lenke til kommentar

"Super G mode" betyr at routeren komprimerer data for å oppnå 108 Mbps hastighet. Dette fungerer imidlertid best med ukomprimerte filformater som tekstfiler, enkelte programfiler osv, og har omtrent ingen effekt på komprimerte formater som musikk- og videofiler.

 

Om nettverkskortet ditt ikke støtter Super G mode har den naturligvis ingen virkning, men jeg antar at det kan skape problemer om du har den aktivert på routeren når kortet ikke støtter det.

 

ad-hoc/AP modus skal du ikke bry deg om her - det er funksjoner for å dele internettilkobling eller koble til en annen pc trådløst uten å gå veien om en router.

 

 

Dessuten - jeg har selv en DI-624 med samme problem - min løsning ble rett og slett å returnere den (fikk det på garanti) og få en ny en. Dessverre har jeg ikke fått prøvd om den nye funker enda, men den gamle fungerte bra når den var helt ny.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...