Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

DI-624+, prob med Port forwarding


Anbefalte innlegg

Har problemer med å forwarde porter, skal sette opp ftp.

 

Router: D-Link DI-624+

 

Dere kan se på bildene, skrev port 15000 på bulletproof ftp serveren, og koblet til 84.234.xxx.xx:15000 på FlashFXP, har prøvd som passive mode og ikke...

 

Fårstår ikke hvordan jeg skal få det til.

 

Noen som vet om det går ann i det hele tatt ?

Får ikke forwarde port-ranger i routeren.

 

virtualserver7jh.jpg

 

specialapplication8qe.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Håper denne guiden kan hjelpe deg :)

 

http://home.no.net/norskhb/?cat=main&id=help&guide=bliaktiv2

Hvis du leser guiden selv så finner du ut at den er for DC++ (som ikke krever forwarding av en port-range)

 

EDIT: Det som er problemet er at han ikke finner ut hvordan han kan forwarde en spesifikk portrange i routeren, finner bare masse annet dilldall.

 

EDIT2: Er det ingen våkne på denne tidden av døgnet? Er jo lyst og greier ute :!:

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

For det første så synest jeg (mulig jeg er for gammel) at en FTP server bør kjøre på port 21 .

 

For det andre ligger det under Advanced>Virtual Server ett ferdig oppsett som vist på bildet til trådstarter som gjør at han bare kan redigere inn den informasjon som trengs og som han allerede har brukt .

 

Det han derimot skulle holde seg unna var Special Applications men konsentrert seg på at Advanced>Firewall var oppgradert til å være åpnet for trafikk på satt port .

 

Her tror jeg heller at problemet ligger i det mere spesielle port valget og hvorfor han setter andre porter i "Special Applications" .

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
For det første så synest jeg (mulig jeg er for gammel) at en FTP server bør kjøre på port 21 .

 

For det andre ligger det under Advanced>Virtual Server ett ferdig oppsett som vist på bildet til trådstarter som gjør at han bare kan redigere inn den informasjon som trengs og som han allerede har brukt .

 

Det han derimot skulle holde seg unna var Special Applications men konsentrert seg på at Advanced>Firewall var oppgradert til å være åpnet for trafikk på satt port .

 

Her tror jeg heller at problemet ligger i det mere spesielle port valget og hvorfor han setter andre porter i "Special Applications" .

For det første så finnes det absolutt ingen grunn til å kjøre en FTP på port 21, smak og behag.

 

For det andre så vet vi om det "ferdige oppsettet".

MEN! Problemet er at vi må forwarde en portrange (15100-15200) for å få passive-mode til å fungere, men vi finner ingen steder der vi kan forwarde en portrange.

Lenke til kommentar

ja, om noen finner ut dette må det fortelles hvordan! jeg sliter også med samme drit problemet. Er umulig...

 

Men en ting jeg ikke skjønner: På den hjemmebrent sia, så forteller han om hvordan å gjøre det på netopia routere og hvordan å gjøre det på dlink routere, men ikke kombinasjonen netopia og dlink.

Er det da i hele tatt noen teleselskaper i norge det går ann å bare bruke f.eks bare en sånn d-link router(ngt eks: å bruke en d-linkrouter uten å bruke den routeren som er mottatt fra ngt)?

Lenke til kommentar

Pastrom:

Det du spør om går nok ikke. Den routeren du fikk fra NGT er jo ett ADSL modem med innebygget router. D-Link'en er kun en router, som ikke kan fungere alene. Den må kobles opp mot ditt ADSL modem.

 

Men jeg har og ett problem med dette. Jeg har en stasjonær pc, koblet til en modem/router/ 4 port switsj fra NGT. Denne har jeg åpnet porter i, og det gikk fint. Men nå har jeg fått tak i en DI 624 (ikke +) og en laptop. Det jeg gjerne vil gjøre er å kjøre min stasjonære på kabel til NGT routeren, og laptop'en tråløst til D-Link'en. Sånn jeg har forstått det skal D-Link'en kobles i en port på NGT routeren på samme måte som min stasjonære. Men da har jeg jo to routere etterhverandre etter laptop'en. Var en som sa at da måtte jeg gå inn på D-Link'en og deaktivere DHCP. Da ville jeg kunne få dette til. Hva med NAT? Er litt forvirret....

 

Noen her som vet om dette stemmer? Eller noen som har prøvd noe lignende? jeg vil jo egentlig bare at D-Linken skal fungere som ett accesspunkt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...