Gå til innhold

Erfaringer med ASUS W3000V

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
W3V er vel ikke kommet til Norge ennå? Du kan få noen erfaringer med forgjengeren W3N som er bygget på samme chassiset, dog, om det er noe spesiellt du lurer på.

Fant det ut etter at eg postet meldingen, den kommer nå i juni/juli til Norge.

Men W3000N da, er den bra, er du fornøyd?

Hva er spesifikasjoner på maskinen?

Hvordan er det med støy?

Hvor stor er skjermen? (bredde og høyde i cm)

Hvor lang batteri levetid?

Fulgte det med ekstra batteri?, mus?, bæreveske?

Takk for svar!

Endret av purolatino
Lenke til kommentar

Har lest en del tester ol. på utenlandske sider. Virker som alle er veldig fornøyd med w3v. Eneste negative har vært at harddisken blir noe varm (høyre side av laptopen). Ellers virker det som alle er kjempe fornøyde!

Blir nok en slik en på meg da den kommer til norge. :thumbup:

Psdata får den inn den 15.07.05 ;) Link: her

Anbefaler disse om du vil lese noen tester:

- Test

- Forumtråd/Test

- Test

Skal prøve å finne igjen en forumtråd hvor det var en del meninger rundt laptopen. For det meste positivt :yes:

fantaCx

Lenke til kommentar
Har lest en del tester ol. på utenlandske sider. Virker som alle er veldig fornøyd med w3v. Eneste negative har vært at harddisken blir noe varm (høyre side av laptopen). Ellers virker det som alle er kjempe fornøyde!

Den W3N'en jeg har her har i alle fall ikke dette problemet. Ei heller gjennomslag fra baklyset som noen har klaget på. Det later til at det heller ikke gjelder alle maskinene, da det er et par tråder på både notebookforums.com og notebookreview.com hvor folk har byttet og blitt fornøyd med maskin nummer to. Tviler ikke på at dette er reelle problemer, dog, men det bør være nok til å få byttet i en som er OK om de maskinene vi får hit til landet skulle lide av det samme.

Personlig synes jeg denne er den perfekte kombinasjonen av mobilitet, profesjonell funksjonalitet og leketøy. A2D'en min er grønn av misunnelse ovenfor sin mindre og mer sexy søster.

Lenke til kommentar
W3V er vel ikke kommet til Norge ennå? Du kan få noen erfaringer med forgjengeren W3N som er bygget på samme chassiset, dog, om det er noe spesiellt du lurer på.

Fant det ut etter at eg postet meldingen, den kommer nå i juni/juli til Norge.

Men W3000N da, er den bra, er du fornøyd?

Hva er spesifikasjoner på maskinen?

Hvordan er det med støy?

Hvor stor er skjermen? (bredde og høyde i cm)

Takk for svar!

Eg prøver igjen, eg fårstod det slik at du hadde Asus W3N maskinen?

Hvilken spesifikasjoner har maskinen din? (CPU,Ram)

Hvordan er støynivået?

Hvor stor er skjermen?

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Eg prøver igjen, eg fårstod det slik at du hadde Asus W3N?

Det var da svært til hastverk. Hadde ikke maskinen med meg i dag.

Er du fornøyd: Personlig synes jeg denne er den perfekte kombinasjonen av mobilitet, profesjonell funksjonalitet og leketøy. Det er selvsagt småting som kunne vært bedre.

Spesifikasjoner: Samme som disse. Utssendemessig er den lik bildene i første post her. Jeg synes den er mildt sagt lekker.

Støy: Praktisk talt lydløs under normal bruk. Hører så vidt viften under 3DMark03. Harddisken høres faktisk bedre, men man kan alltids bytte støy mot ytelse med Hitachis verktøy her. Under langvarig tung bruk som spilling, videoenkoding, eller Prime95, for den saks skyld, begynner viften å bli merkbar men er ennå forholdsvis lavt.

Skjermen: Skjermen er god. Personlig er jeg ikke solgt helt på den glossy typen, men det er en smakssak. Sortnivået og kontrasten er unektelig godt. Fargegjengivelsen vil jeg si er middels (eller kanskje litt bedre). Horisontal innsynsvinkel er god, mens vertikal er under middels men ikke værre enn forventet på en laptop. Den fysiske størrelsen er ca. 30.7cm x 18.8cm.

Batteritid: God. Har ikke testet dette så nøye, men jeg brukte den til diverse kontoroppgaver, WLAN, MP3, litt installering osv i minst fire timer uten varsel om lavt batteri (som var satt til 10%). Kan i alle fall komme tilbake til det med en DVD-test en av de nærmeste dagene om du vil. Kun det store batteriet fulgte med: 4800ma/h, 14.8V, 8 cellers, 71 W/h. Ikke sikkert dette er direkte sammenliknbart med W3V, dog.

Ekstrautstyr: Trådløs mus. Velpassende og matchende bæreveske av tilsynelatende høy kvalitet.

Ser forøvrig fram til bluderns test av W3V.

Endret av qwert
Lenke til kommentar
Eg prøver igjen, eg fårstod det slik at du hadde Asus W3N?

Det var da svært til hastverk. Hadde ikke maskinen med meg i dag.

Takk for svaret, var ikke meningen å mase :thumbup:

Helt enig med deg, maskinen er rålekker!, vurderer kansje å satse på ASUS W3N, sikkert mulig å få tak i den til en meget god pris nå når ASUS W3V kommer.

Hva betalte du for maskinen? Er det kun plass til 1GB Ram på din?

Lenke til kommentar
Hva betalte du for maskinen?

Den kostet 12695,- penger.

Er det kun plass til 1GB Ram på din?

Har sett denne lille snodigheten i spesifikasjonene på mange bærbare; At de har to slots, bruker i855PM/GM, men offisielt bare støtter 1GB minne. Jeg tipper ærlig talt at opp til 2GB vil kunne fungere helt greit, men jeg har ikke testet det, dog, så om noen har en 1GB SO-DIMM liggende som de har lyst til å gi bort så er jeg villg til å ofre meg... :D

Lenke til kommentar
På ASUS W3N, er det magneter som holder igjen skjermen når den er lukket slik som på ASUS W3V?, fungerer det bra?

Ja. Tror de her helt like hva kabinett og skjerm angår. Det fungerer også helt flott. Ingen problemer Var litt skeptisk og det var uvant et par dager, men så tenker jeg ikke noe over det.

Lenke til kommentar
På ASUS W3N, er det magneter som holder igjen skjermen når den er lukket slik som på ASUS W3V?, fungerer det bra?

Ja. Tror de her helt like hva kabinett og skjerm angår. Det fungerer også helt flott. Ingen problemer Var litt skeptisk og det var uvant et par dager, men så tenker jeg ikke noe over det.

Så magnetene er såpass sterk at man ikke risikerer at at skjermen detter av/løsner når man er på farten?, hvis man holder PCen opp ned så sitter skjermen på plass?

Kansje litt dumme spørsmål, men er litt skeptisk til det magnet greiene, men det er vel en vanesak, er egentlig det eneste minuset er finner med denne PCen.

Lenke til kommentar

Så magnetene er såpass sterk at man ikke risikerer at at skjermen detter av/løsner når man er på farten?, hvis man holder PCen opp ned så sitter skjermen på plass?

Kansje litt dumme spørsmål, men er litt skeptisk til det magnet greiene, men det er vel en vanesak, er egentlig det eneste minuset er finner med denne PCen.

Ut fra min erfaring med Asus W3V så var magnetene mer enn sterke nok til å holde igjen lokket, jeg måtte i hvert fall holde igjen bunnen litt for å få av lokket på skjermen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...